קרן נויבך לא שידרה היום את השעה השנייה של "סדר יום"

(עדכון) - זאת במחאה על צירוף מנחים "מאזנים" ■ העיצומים יגלשו מחר גם לתוכנית "הכול דיבורים" ■ נויבך תגיש את "סדר יום" גם מחר לצד מאיר עוזיאל ■ TGI: בקדנציה של מיקי מירו חלה ירידה משמעותית בחשיפה לקול ישראל

רשות השידור תוקפת את החלטת אגודת העיתונאים בירושלים להשבית הבוקר (ד') את השעה השנייה של תוכנית הרדיו "סדר יום" עם קרן נויבך, במחאה על החלטת ההנהלה להציב לצידה מגישים ש"יאזנו את השידור".

רשות השידור הוציאה בעקבות ההשבתה הודעה שבה נכתב: "רשות השידור מביעה צער על כך שהשידור הושבת ונפגעו המאזינים. חבל שיוזמי המהלך אינם מוכנים לקבל פלורליזם בשידור ואינם מגלים סובלנות למגוון הדעות, כפי שיאה וראוי לשידור ציבורי".

מאגודת העיתונאים נמסר כי מחר (ה') צפויים שוב עיצומים בשידורי התחנה. העיצומים יחלו בשעה 9:45, יימשכו עד סוף התוכנית "סדר יום" ויזלגו גם רבע שעה לתוך התוכנית הבאה, "הכול דיבורים".

עוד נודע כי גם מחר, כמו היום, תגיש נויבך את התוכנית לצד העיתונאי מאיר עוזיאל.

אתמול (ג') הודיעה אגודת העיתונים בירושלים על השבתת התוכנית, במחאה "על מהלכים לא מקצועיים רבים שנעשו במהלך הקדנציה של ההנהלה הנוכחית".

בהתאם לכך, לקראת סוף השעה הראשונה של "סדר יום", שהוגשה הבוקר על-ידי נויבך והעיתונאי מאיר עוזיאל, הודיעה נויבך על ההשבתה. עוד אמרה נויבך כי בתחילת השעה השנייה, לאחר מהדורת החדשות, היא תסביר את הסיבה לעיצומים שנוקטים העובדים. ואולם, במקום להעביר את השידור לאולפן בתל-אביב לאחר החדשות - הועבר השידור לתחנה בירושלים, וההסבר המובטח לא הושמע.

באגודת העיתונאים טענו אתמול, בדומה לנטען לאורך השנה האחרונה, כי מהלכים רבים של ההנהלה אינם תקינים, וכי מתקיים "ציד מכשפות" אחר אנשים שנחשבים לאנשי שמאל או מקורבים להנהלה הקודמת.

"נזק ציבורי כבד"

אתמול פורסם ב"גלובס" כי חברי מליאת רשות השידור, הטיחו במנכ"ל הרשות, יוני בן-מנחם, ובמנהל קול ישראל, מיקי מירו, כי "ההחלטה על מינוי מנחם בן גרמה לרשות השידור נזק ציבורי כבד. מדובר בתוכנית דגל של הרשות שאסור לפגוע בה".

בתגובה לביקורת זו, אמרו בן-מנחם ומירו כי הגיעו לידיהם תלונות קשות על התוכן שעולה מדי יום בתוכנית "סדר יום" ועל אופן ההגשה של נויבך. לדבריהם, בעקבות כך הם נאלצו לפעול.

להנהלה הובהר במהלך הדיון כי מדובר בתוכנית דגל, וכי ההחלטות שהתקבלו בימים האחרונים פגעו ברשות השידור. עיקר הביקורת של המליאה נסוב סביב העובדה שבן מנחם ומירו קיבלו החלטה "לאזן" את השידורים בטרם הצגת מסמך רציני בסוגיה זאת, שהוכן במשך תקופה ארוכה על-ידי ועדת האתיקה של המליאה, בראשות השופטת בדימוס בלהה כהנא.

בעוד שחלק מחברי המליאה טענו כי ההחלטה להושיב שני מגישים בתוכנית "סדר יום" אינה תקינה בטרם קיום דיון במסמך של ועדת האתיקה, ערער מיקי מירו על עצם הלגיטימציה של חברי המליאה להתערב בתוכן.

ירידה משמעותית בחשיפה לקול ישראל בתקופה ההנהלה הנוכחית

סקר TGI שיצא היום, הבוחן את נתוני החשיפה של הרדיו, מעלה כי במהלך 12 החודשים האחרונים חלה בכללי ירידה משמעותית באחוזי ההאזנה לתחנות קול ישראל, ובהן לשתי התחנות בעלות הרייטינג הגבוה ביותר של הרשות - רשת ב' ורשת ג'.

יש לציין כי הנתונים שהתפרסמו היום חופפים לתקופת כהונתם של המנכ"ל יוני בן-מנחם, שמונה בספטמבר 2011, ושל מנהל קול ישראל, מיקי מירו, שמונה לתפקיד ביולי 2011 - חודשים שבהם נטען פעמים רבות על-ידי עיתונאים רבים ברשות השידור כי ההחלטות רבות בתחום התוכן שמקבל הדרג הבכיר אינן מונעות מהחלטות מקצועיות.

כך ,בעוד שרשת ב' זכתה ב-12 החודשים שקדמו למינויו של מירו לשיעור חשיפה של 26.4%, זכתה התחנה ב-24.7% ב-12 החודשים האחרונים.

כך גם לגבי רשת ג', שהשיגה שיעור חשיפה של 10.9% ב-12 החודשים האחרונים, לעומת 11.5% בתקופה המקבילה אשתקד.

יש לציין, עם זאת, כי למרות הירידה הכללית בנתוני החשיפה לרשת ג' במהלך 12 החודשים האחרונים, חלה דווקא עלייה בחצי השנה האחרונה. בעוד שבין החודשים יולי-דצמבר 2011 רשמה התוכנית 10.5%, בין ינואר ל-יוני 2012 נרשמה חשיפה בשיעור של 11.2%.

בסיכום כללי, קול ישראל ירדה בתקופת כהונתו של מיקי מירו משיעור חשיפה של 39.8% ל-38.2%.