פסגות על רמי לוי: "הירידות לא מוצדקות; קנו את המניה"

האנליסט אביעד שימון משמר המלצת "קנייה", ומציין כי התרחבות הרשת אינה צפויה להיפגע בעוד הרשתות המתחרות עוסקות בעיקר בשיפור המצב הקיים

לאחר צניחה של 20% מתחילת החודש, חוזרים היום (ד') בפסגות על המלצת "קנייה" למניית רמי לוי. האנליסט אביעד שימון כותב תחת הכותרת ה"זדמנות קניה אטרקטיבית לחברה צומחת בענף המתמקד בקונסולידציה", כי המניה נמצאת בתקופה האחרונה תחת לחץ כבד של מוכרים.

שימון מעריך כי השוק חושש מתוצאות הרשת בעתיד, מפקפק ביכולתה להמשיך ולצמוח בסביבה העסקית הנוכחית ולהציג שיעורי רווחיות אטרקטיביים ביחס לשוק הקמעונאות.

עם זאת, מציין שימון כי התרחבות הרשת אינה צפויה להיפגע, והיא מתכננת להפעיל 50 סניפים עד 2015, בעוד הרשתות המתחרות עוסקות בעיקר בשיפור המצב הקיים ופחות במאמצי התרחבות.

שימון מוסיף כי החברה מתומחרת בזול בשוק תוך פער מכפילים בלתי סביר לעומת שופרסל. "בניתוח השוואתי בדקנו את שווי החברה בשלושה תרחישים - תרחיש אופטימי (וסביר) שבו הרשת ממשיכה להתרחב כמתוכנן ומציגה שיעור רווחיות תפעולית של כ-5.3% בשנה הנוכחית, תרחיש אמצע שבו הרשת מפסיקה להתרחב ומתמקדת בשימור המצב הקיים ותרחיש פסימי בו החברה מרחיבה שטחי מסחר תוך פגיעה ברווחיות. בתרחיש הסביר והאמצעי מכפיל EV/EBITDA הינו נמוך מזה של שופרסל, דבר שאינו מתקבל על הדעת הואיל ורמי לוי צומחת הרבה יותר משופרסל ובעלת רווחיות תפעולית גבוהה יותר. גם בתרחיש הפסימי המניח ירידה בשיעורי הרווחיות של רמי לוי, הפער הקטן ב-EV/EBITDA לטובת רמי לוי אינו מוצדק כיוון והחברה עדיין צפויה לשמור על פער רווחיות של 25% לפחות".

בשורה התחתונה, מעריך שימון כי הירידות החדות במחיר המניה בשבועות האחרונים לא מוצדקות.