עוד מצלמות בדרך: 4 מצלמות מהירות חדשות יוצבו בת"א

ראש אגף התנועה: הנתונים "מלמדים על הפחתה ממוצעת של 10 קמ"ש בכבישים בהם הוצבו המצלמות ובכבישים אחרים, וכי קיימת הפחתה במהירות הממוצעת גם קילומטרים רבים לפני מיקומי המצלמות"

בשנתיים הקרובות תורחב משמעותית האכיפה האלקטרונית האוטומטית בכבישי ישראל והיא תכלול לא רק פיקוח על עבירות מהירות וחציית צומת אלא גם מגוון רחב של עבירות תנועה נוספות. זוהי הבשורה המרכזית של הדיון של ועדת הכלכלה שנערך היום בנושא פרישת מערכת המצלמות א-3. לפי הודעת המשטרה, 4 מצלמות מהירות חדשות יוצבו בת"א, כעדיין לא ידוע המיקום המדויק.

לדברי ראש אגף התנועה, ניצב ברונו שטיין, ונציג הרשות לבטיחות, הנתונים שנאספו עד כה "מלמדים על הפחתה ממוצעת של 10 קמ"ש בכבישים בהם הוצבו המצלמות ובכבישים אחרים, וכי קיימת הפחתה במהירות הממוצעת גם קילומטרים רבים לפני מיקומי המצלמות". עם זאת לא ברור כלל ועיקר איך ומתי הספיקה המשטרה לאסוף נתונים כל כך נחרצים על בסיס הצלמת מצלמות בודדות, שלרוב דורשים מחקר ממושך.

יצוין כי המחקר המלווה להצבת המצלמות, שהיה אמור להתחיל ברשות לבטיחות עוד בשלב הפיילוט של ההצבה, יסתיים רק בעוד זמן רב. נציגי המשטרה הכחישו כי יש למדינה עניין בהכנסות מקנסות וציינו שאין כוונה להסתיר את המצלמות. זאת למרות שפועל חלק גדול ממצלמות המהירות עדיין ממוקמות במיקומים חבויים וצבועים בצבע אפור שנעלם ברקע ולא בצבע כתום כפי שהבטיחה המשטרה בעבר. ניצב ברונו שטיין העריך כי המשטרה עשויה שלא להשלים את הצבת 60 המצלמות המבצעיות עוד השנה.

יצוין כי מכון התקנים פועל בימים אלה להעניק את תו התקן הסופי לאקדחי הלייזר החדשים שרכשה המשטרה לאחרונה ובתום התהליך, שיארך מספר שבועות, יכנסו אלה לפעילות מבצעית מלאה.