נדחתה העתירה להצבת אוהלים גם ללא רישיון מעיריית ת"א

ביהמ"ש דחה את עתירת פעילי המחאה החברתית והאגודה לזכויות האזרח: "בקשת העותרים משמעה מתן רישיון להשליט אנרכיה בשטחים הציבוריים בעיר"

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה הבוקר (ד') את העתירה שהגישו 5 מפעילי המחאה החברתית והאגודה לזכויות האזרח, בבקשה לבטל את מדיניות עיריית תל-אביב המחייבת קבלת אישור מראש להקמה של אוהלי מחאה בעיר.

"בקשת העותרים משמעה מתן רישיון לעותרים להשליט אנרכיה בשטחים הציבוריים של תל-אביב, לגבי מיקום האוהלים, משך השהייה, אפשרות הלינה במקום, אופי הפעילות באוהלים וכיוצה בזה", כתבה השופטת צילה צפת.

לדברי השופטת, "ניסיון גל המחאה החברתית מהשנה שעברה מלמד כי סובלנות הרשויות ואורך-רוחה של העירייה בעניין הקמת האוהלים במרחב הציבורי "גרמה למטרד קשה ביותר של רעש בלתי פוסק יום וליל, תנאי תברואה קשים, והדבר קשה שבעתיים בחודשי הקיץ... מציאות קשה זו אילצה בסופו של יום את התושבים או הרשויות להביא את עניין פינוי המאהלים תדיר לפתחו של בית המשפט, עת גדשה סאת סבלם".

השופטת הדגישה כי אין חולק על חשיבותה של הזכות למחאה, אך ציינה כי זכות זו, ככל זכות יסוד אחרת, מוגבלת יחסית לזכויות יסוד ואינטרסים אחרים.

"טרטור ביורוקרטי"

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר כי היא נערכת לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון.

לדברי עו"ד שרונה אליהו-חי מהאגודה לזכויות האזרח, שהגישה את העתירה, "פסק הדין נותן לגיטימציה למדיניות עירונית גורפת של הגבלת חופש המחאה, ללא סמכות חוקית, ברורה ומפורשת לעשות כן. טרטור ביורוקרטי של מפגינים, שכרוך גם בהוצאה כספית לא מבוטלת, הוא אמצעי בדוק לדיכוי מחאות, ודווקא של אלה שאין להם אמצעים אחרים להשמיע את קולם במרחב הציבורי. בשם החשש מהסכנה הקלושה ל'אנרכיה' ברחובות העיר, בית המשפט הכשיר פגיעה קשה ומתמשכת, מסוכנת לא פחות, בחופש הביטוי".