אינטל קפיטל מסתערת: "יש הזדמנויות שפספסנו פה"

הקרן שהשקיעה בעבר באנוביט ומלאנוקס החליטה לצרף שני מנהלי השקעות חדשים ולהרחיב את הפעילות המקומית: "צריך להגדיל את ההימור שלנו כאן"

אינטל קפיטל, אחת מקרנות ההשקעה הגדולות בעולם בתחום הטכנולוגי, מרחיבה את פעילות בישראל, לאחר 15 שנה של פעילות מקומית. במסגרת ההתרחבות הודיעה היום (ד') הקרן על צירופם של שני מנהלי השקעות חדשים - יאיר שוהם ומירב וינריב - שיפעלו לצידו של אורי ארזי, מנהל השקעות הקרן בישראל.

מאחורי הגידול בפעילות, טוען מרקוס בטיסטי (Marcos Battisti), מנהל הקרן באזור מערב אירופה וישראל, עומד הצורך להתאים את הפעילות להיקף ההזדמנויות שמוצאת הקרן בשוק המקומי. "העובדות הן שאנחנו צריכים להשקיע כאן יותר ולעשות יותר מאמצים. אנחנו רואים את ההזדמנויות וחושבים שצריך להגדיל את ההימור שלנו כאן", הוא אומר. אינטל קפיטל, שהחלה לפעול ב-1991, השקיעה בישראל ביותר מ-60 חברות במגוון תחומים, מתוך כ-1,200 חברות שבהן השקיעה סך הכול.

שני המצטרפים החדשים לקרן בישראל, שוהם ווינריב, הם פעילים ותיקים בהון סיכון הישראלי. שוהם, היה עד לאחרונה שותף בקרן ג'נסיס ווינריב כיהנה כמנהלת בפיטנגו. בעבר הרחוק יותר שניהם עברו במספר תחנות מקצועיות שבין השאר כוללות גם קשר ישיר או עקיף לאינטל.

הגידול בפעילות בישראל אינו מגיע ללא סיבה. למרות המספרים הלא מחמיאים לגבי היקפי הפעילות של ההון סיכון בישראל, מחוץ לישראל זו נחשבת לתקופה של שגשוג יחסי בהשקעות ההיי-טק. בעוד הקרנות הישראליות הוותיקות מתקשות לגייס קרנות חדשה ולהמשיך בפעילות בהיקפים אליהן היו רגילות, נתפס הוואקום בכספים בישראל כהזדמנות גדולה עבור הקרנות הזרות, בעיקר אלו שמעוניינות גם בחשיפה אסטרטגית לפעילות של הסטארט-אפים המקומיים. לא רק שבבים

"כל מה שצריך"

כדי להציג החזרים מרשימים על ההשקעות, צריכים להגיע לחברות הנכונות. לאינטל היו מספר השקעות מוצלחות בישראל, כגון אנוביט, אירוסקאוט או מלאנוקס, אך עדיין לא בוננזה אמיתית. כזו שתחזיר יותר מפי 30 על הכסף ועם סכומים של תשע ספרות. על הרקע הזה אומר שוהם כי "אנחנו מוכנים לרשום צ'קים גדולים וקטנים ונעשה את כל מה שצריך בכדי לתפוס את העסקאות הטובות בישראל".

הכוונה של אינטל, בדרך להגיע לאותן "עסקאות טובות", היא לגלות מוכנות להשקיע סכומים גדולים יותר מאשר בעבר, ולהיות אגרסיבית בהרבה בגישה לחברות שמעוניינים בהן. "אנחנו מבינים שיש לנו הזדמנויות שפספסנו פה", מציין בטיסטי, "היינו יותר אגרסיביים במקומות אחרים בעולם בשנים האחרונות ואנחנו רוצים לעשות את זה גם כאן". הגישה הזו תבוא לידי ביטוי בהובלה של כל ההשקעות בהן הקרן תהיה מעורבת ובהליכי השקעה מהירים יותר.

הקרן פועלת במגוון תחומים - עם דגש על החזרים פיננסיים - בלא קשר להיותה של אינטל חברת שבבים. בקרן מציינים את הכוונה לחפש השקעות גם בתחומי השימושיות באינטרנט, כגון רשתות חברתיות, ותחום הרכב והאנרגיה, לצד השקעות שנעשו עד כה בישראל בתחומי תשתיות המחשוב והתקשורת, ההתקנים הניידים והצרכנות הדיגיטלית.