הדוחות האלה בוול סטריט מרמזים כי ה'פד' ישיק QE3

קטרפילר, הציגה היום מספר רמזים באשר לפעילות ה'פד' לאישוש הצמיחה בארה"ב, במקביל לפרסום דוחותיה הכספיים ■ כלכלני החברה: "הפדרל ריזרב ימשיך בהרחבת המאזנים שלו"

קטרפילר , יצרנית הציוד התעשייתי השנייה בגודלה בעולם, הציגה היום (ד') בד בבד עם פרסום דוחותיה הכספיים לשנת 2012, מספר רמזים באשר לפעילות הפדרל ריזרב באשר לאישוש הצמיחה בארה"ב.

החברה, נזכיר, הציגה רווח נקי של 1.67 מיליארד דולר (2.54 דולר למניה) לעומת רווח נקי של 1.02 מיליארד דולר (1.52 דולר למניה אשתקד). הכנסות החברה הסתכמו ב-17.37 מיליארד דולר.

בד בבד עם פרסום התוצאות הכספיות, סבורים כלכלני קטרפילר כי הפדרל ריזרב צפוי לצאת בהקלות כמותיות נוספות - אולם, הדבר לא יתרחש בזמן הקרוב.

"הפדרל ריזרב, בסופו של דבר, ימשיך בהרחבת המאזנים שלו, אולם לא מספיק מוקדם בכדי לאושש את הצמיחה ב-2012", לשון הודעת החברה. "אנו מאמינים כי ההתאוששות המתונה תימשך בארה"ב, בעוד הצמיחה צפויה להסתכם במעט מתחת ל-2% לשנה הנוכחית".

כוונת כלכלני קטרפילר ל"הרחבת מאזני ה'פד'" נוגעת לרכישות אג"ח נוספות, במסגרת תוכנית הקלה כמותית שלישית (QE3), אשר לפי השמועות בוול סטריט צפויה להתמקד באג"ח מגובות-משכנתאות, וזאת בכדי ללחוץ את הריביות בשוק הדיור האמריקני כלפי מטה.