ניצב ניסו שחם הושעה; חשוד בהטרדה ובבעילה אסורה של שוטרות

(עדכון) - מפקד מחוז ירושלים חשוד בעבירות של הטרדה מינית, מעשה מגונה ובעילה אסורה בהסכמה של שוטרות בפיקודו ■ מכחיש את החשדות גם תנ"צ נסים אדרי, מפקד מרחב ציון במשטרה, הושעה - חשוד כי לא טיפל בתלונות כראוי

‎‎זעזוע בצמרת המשטרה. מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם (54), הושעה היום (ה') מתפקידו, עקב חשדות כי הוא ביצע עבירות של הטרדה מינית, מעשה מגונה ובעילה אסורה בהסכמה, כלפי שוטרות ששרתו תחת פיקודו, בהן קצינה.

שחם נחקר אתמול (ד') באזהרה במשך שעות ארוכות על-ידי היחידה לחקירת שוטרים במשטרה (מח"ש), ובמקביל הוצא לחופשה כפויה מתפקידו, על-ידי מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו.

בעקבות החקירה בעניינו של שחם הוצא גם מפקד מרחב ציון במשטרה, תת-ניצב נסים אדרי, לחופשה כפויה. אדרי חשוד כי ידע על המעשים לכאורה שביצע שחם, אך לא דיווח עליהם כנדרש.

‏חקירתו של שחם החלה בעקבות תלונות שהגישו השוטרות למח"ש. שחם מכחיש את החשדות נגדו וככל הידוע טוען כי ניהל רומן בהסכמה עם אחת השוטרות המתלוננות.

לפי החשד, אחת השוטרות שהוטרדה לכאורה על-ידי שחם התלוננה בפני אדרי על התנהגותו של שחם כלפיה, אך אדרי לא טיפל בתלונה באופן הראוי והמצופה ממפקד בכיר.

‏עם היוודע על השעייתו של שחם התכנסה צמרת משטרת מחוז ירושלים להתייעצויות ודיונים, במטרה להיערך למצב החדש. את מקומו של שחם יתפוס בינתיים ניצב מני יצחקי, ששימש עד לימים האחרונים כסגנו של שחם וקודם לכן בתפקיד ראש יחידת החקירות במשטרה, לה"ב 433.

עימותים עם חרדים וגורמי ימין

‏שחם כיהן בתפקיד מפקד מחוז ירושלים במשטרה ממאי 2011. קודם למינויו לתפקיד כיהן שחם, בין היתר, כמפקד מרחב הנגב, מפקד מרחב דוד, סגן מפקד מחוז ירושלים וראש האגף לתכנון לוגיסטי.

שמו של שחם עלה לכותרות באחרונה בינואר 2012. אז, בעקבות עימותים של המשטרה עם חרדים בירושלים, הוצג שחם באתר האינטרנט החרדי "בחדרי חרדים" כאדולף היטלר. בעקבות הפרסום גינה מפכ"ל המשטרה דנינו בחריפות את פרסום התמונות.

‏בזמן ההתנתקות מיישובי גוש קטיף ב-2005 נקלע ניצב שחם לעימות עם גורמי ימין ועם המתיישבים שפונו. שחם תועד אז כשהוא מורה לשוטרים לנקוט יד קשה ולהשתמש באלות נגד המתנחלים ואף קילל אותם ואמר: "חרא עליהם, שיישרפו. אני אזיין את האימ-אימא שלהם". בעקבות הדברים קיבל שחם נזיפה חמורה בתיקו האישי, אך הדבר לא מנע את קידומו.

‏יצוין כי רעייתו של שחם, ורדה שחם, מכהנת אף היא בתפקיד בכיר במשטרה. ורדה שחם, הנושאת דרגת תת-ניצב, משמשת כראש חטיבה באגף החקירות והמודיעין של המשטרה, ובעבר היא מילאה תפקיד בכיר במח"ש, אותה מחלקה שאחראית כעת על חקירתו של בעלה.

דנינו: אמון מלא בשוטרים

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, ערך היום מפגש עם פיקוד משטרת מחוז ירושלים במטה המחוז. בסיומו של המפגש אמר דנינו: "אני מביע אמון מלא בשוטרי וקציני המחוז המבצעים את עבודתם נאמנה".

המפכ"ל הנחה את המפקדים להמשיך בשגרת עבודתם אל מול האתגרים המבצעיים המורכבים הצפויים בתקופה הקרובה, וביניהם הרמאדן, מצעד הגאווה ועוד.

עוד הנחה המפכ"ל את המפקדים לפעול בשיתוף-פעולה מלא עם מ"מ מפקד המחוז, ניצב מני יצחקי. בנוסף, בשיחה עמד דנינו על החשיבות והצורך למצות את החקירה על-ידי מח"ש בהקדם.

‏‎‎פרשת בר-לב

‏‎‎שחם אינו הניצב הראשון שנאלץ לפרוש מתפקידו עקב חשד לביצוע עבירות מין. בנובמבר 2010 הודיע מפקד מחוז דרום במשטרה דאז, ניצב אורי בר-לב, כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה. זאת, לאחר שנפתחה חקירה בחשד כי ברלב הטריד מינית את ד"ר אורלי אינס, יועצת חיצונית למשרד לביטחון פנים.

בסופו של דבר התגבש הסדר שבמסגרתו התנצל בר-לב בפני אינס, ואמר כי אם היא נפגעה בהיבט המיני, הוא מתנצל. בר-לב חזר לשירות של עוד חצי שנה במשטרה, ולאחריה פרש ממנה באופן סופי. ‏‎‎‏