עוברים לדיגיטל? עובדי ההפצה של "מעריב" מאיימים בשיבושים

זאת, לטענתם, לאחר שההנהלה חזרה מהתחייבותה לתת פיצויי פיטורים מוגדלים ■ החשש הוא כי "מעריב" יופץ באופן דיגיטלי, והעובדים יישארו ללא פיצוי הולם

עובדי ההפצה של "מעריב" מאיימים בשיבושים, לאחר שהנהלת העיתון חזרה בה, לדבריהם, מהתחייבותה להסתדרות להעניק לעובדים פיצויים מוגדלים במקרה של פיטורים. החשש בהסתדרות הוא כי "מעריב" יופץ באופן דיגיטלי, והעובדים יישארו ללא פיצוי הולם.

מ"מעריב" נמסר בתגובה כי "טרם התקבלו החלטות אופרטיבית סופיות, וכל מהלך ייעשה תוך כדי התחשבות בעובדים. מכל מקום, זה לא הזמן לאיים על החברה בצעדים אשר עלולים לפגוע בעצם קיומה".

יו"ר איגוד עובדי הדפוס בהסתדרות, דוד גלנוס, שלח מכתב להנהלת "מעריב", בו התריע כי אם ההנהלה לא תחזור לשולחן המשא-ומתן, העובדים יפתחו בשיבושים בעבודה.

950 עובדי מערך ההפצה של "מעריב" מועסקים תחת חברת-הבת של הקבוצה, "גל הפצה". לפני שנה וחצי התאגדו העובדים בהסתדרות, לאחר שנודע להם כי בכוונת הקבוצה לערוך שינויים מבניים במערך ההפצה.

במהלך התקופה האחרונה ניהלו יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, ויו"ר איגוד עובדי הדפוס, דוד גלנוס, משא-ומתן עם הנהלת "מעריב". במהלך המשא-ומתן התחייבה הקבוצה בפני ניסנקורן להמשיך להעסיק את מירב העובדים, ואולם אם יתקיימו שינויים ארגוניים בחברה, ועובדים יפרשו הם יקבלו פיצויים מוגדלים.

ואולם לדברי האיגוד, ההנהלה חזרה בה מהבטחתה. ההסתדרות והעובדים חוששים כעת כי לאור הכוונה שפורסמה בתקשורת, לפיה יש כוונה לעבור למהדורה דיגיטלית (דבר שיוביל לצמצום ניכר של מערך ההפצה) - ייאלצו העובדים לעזוב את העבודה ללא פיצוי הולם על השנים הארוכות בהן עבדו בחברה.

"ככל שתפעלו באופן חד-צדדי, ההסתדרות שומרת על זכותה לנקוט בכל הצעדים הנדרשים העומדים לרשותה, לרבות הפעלת סכסוך העבודה הפתוח בחברה", כתב יו"ר איגוד עובדי הדפוס בהסתדרות, דוד גלנוס, במכתבו להנהלת "מעריב".