נתניהו: הגירעון הממשלתי ימומן גם מהרווחים הכלואים

בתחילת השבוע סירב נתניהו לדון בהקלות המס לחברות הענק ■ מנכ"ל האוצר ל"גלובס": סוגיית הרווחים הכלואים נכללת בחבילה הפיסקאלית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חוזר בו מהחלטתו לפסול את הנחות המס לחברות היצואניות על הרווחים הכלואים, והוא צפוי להביא את הנושא לאישור הממשלה כבר ביום שני הקרוב - כך נודע ל"גלובס".

בראיון ל"גלובס", לקראת הגשת החבילה הפיסקאלית הראשונה, אישר מנכ''ל האוצר, דורון כהן, את הדברים: "בוודאי שסוגיית הרווחים הכלואים נכללת בחבילה", אומר היום (ה') כהן ל"גלובס". "ישנם רווחים פטורים, אשר רובם נצברו ב-7 השנים האחרונות וחלקם אפילו לפני 20 שנה, שהסיכוי לראות מהם שקל במצב הנוכחי שואף לאפס, ולכן חשיבות הצעת החוק".

בנוסף אישר כהן, כי החבילה הפיסקאלית שכוללת העלאת מע''מ, הטלת מס יסף והעלאת מס אלכוהול וסיגריות - אינה סגורה, וייתכן כי כבר ביום שני הקרוב תוגש לממשלה העלאת מסים נוספים, לרבות מסים ישירים (מסי הכנסה), או ביטול פטורים.

הציבור ישלם?

לגבי הרווחים הכלואים אומר כהן, כי מצד אחד החברות הללו ישלמו מס, אם כי מופחת, אך מצד שני, המדינה תראה כסף כי מאותם רווחים כלואים ישולם מס לקופה. "אנו סבורים שחוק עידוד השקעות הון היה שגוי, לכן תיקנו אותו וביטלנו את ההתניה" (השקעות בארץ תמורת פטור ממס, א.פ), אומר כהן.

- כמה כסף יזרום לקופת המדינה בעקבות הפטורים על הרווחים הכלואים?

"3 מיליארד שקלים (ולא 17 מיליארד כפי שדווח בהתחלה, א.פ). אחרת, מי שיצטרך לשלם ולהביא את הסכום הזה יהיה הציבור".

- יש צורך במהלכים נוספים?

"אם לא נצליח לקבל את המסים על הרווחים הכלואים, נצטרך לקחת מהציבור".

- זאת אומרת שאם יאושר הפטור על הרווחים הכלואים לא יהיה צורך בהעלאת מסים נוספים?

"לא. נדרשים דברים נוספים שיבטיחו לנו שמצד אחד הגירעון לא יעלה על 3% ב-2013, שמצד שני הפגיעה בציבור ובעיקר במעמד הביניים תהיה מינימלית, ומצד שלישי, שימזערו את הפגיעה בצמיחה ובתעסוקה".

- ישנה חבילה נוספת או צעדים נוספים מעבר לאלו שכבר פורסמו?

"בדיוק על זה אנו דנים בשעות אלו".

- האם החבילה החדשה או הצעדים החדשים בחבילה המקורית כוללים העלאת מסים ישירים?

"הכול נבחן", מסכם כהן.

החבילה
 החבילה