מאחז חומה ומגדל ליד יקום פורק בכוח ע"י חברה אבטחה

בשעה 04:20 לפנות בוקר הפתיעו את הפעילים שישנו במתחם חומה ומגדל (מגדל צדק) כמאה וחמישים אנשי אבטחה בליווי בולדוזרים שנשלחו ע"י קיבוץ יקום ללא ליווי משטרתי

מחאת הדיור של מגדל צדק (חומה ומגדל) הגיעה לסופה לפנות בוקר כשמאה וחמישים מאבטחים של חברת אבטחה פרטית הפתיעו את חמשת הפעילים החברתיים שישנו במקום, והודיעו להם במגאפון שהם הגיעו לפנותם.

המאבטחים פרצו למאחז וריתקו בכוח את הפעילים לקרקע תוך שהם מסרבים לתת להם להתפנות בצורה מסודרת ולקחת את חפציהם האישיים. המאבטחים הגיעו ללא ליווי משטרתי וסירבו להציג צו משטרתי כשנתבקשו לכך ע"י הפעילים.

אחד המאבטחים אף איים על אחד הפעילים ששהה במקום עם שני כלביו, שאם יפנה את הכלבים הוא ירוצץ את גולגולתם. למקום הגיעו בולדוזרים שהרסו את המאחז כליל. איש מאנשי קיבוץ יקום לא נכח במקום בעת הפינוי.

המשטרה הגיעה למקום לאחר כחצי שעה. הפעיל החברתי ג'קי אדרי עוכב לחקירה במשטרת נתניה.

כזכור, הוקם המאחז בלילה שבין שני לשלישי לפני כשבוע וחצי ע"י פעילים חברתיים ובראשם גד הרן וג'קי אדרי במחאה על הקושי בהשגת דיור פרטי או ציבורי של אזרחי ישראל: העלייה הגדולה במחירי הדירות והשכירות, והצמצום המשמעותי בדירות לדיור ציבורי. בליל שלישי האחרון הורחב המתחם כשנוספו אליו שתי קרוואילות למגורי קבע במקום ותוכנן להרחיבו עוד יותר בהמשך.

גד הרן אמר: "הלילה פעלה ממשלת ישראל דרך שלוחיה: קיבוץ יקום וחברת אבטחה פרטית, כדי להרוס את המחאה ואת הדרישה המוצדקת של עם ישראל לקורת גג. בערב תשעה באב נחרב מגדל צדק ע"י בני עוולה וחורבנו של הבית השלישי הולך ומתקרב ע"י הסתת יהודים ואזרחים זה בזה כדי לכסות על הגזל השחיתות והאטימות של מנהיגי מדינת ישראל. עם ישראל טוב ממנהיגיו ומגדל צדק עוד יקום בירושליים".