אפקט סילמן: אדם בשנות ה-30 לחייו הצית את עצמו הלילה

אדם בשנות ה-30 לחייו הצית את עצמו במרכז רפואי באזור השרון ■ הוא ניגש אל תחנת האחיות, אמר להן "נמאס לי" והעלה את עצמו באש ■ הוא נפגע באורח קשה ופונה לביה"ח תל-השומר

אפקט משה סילמן לא מפסיק. אדם בשנות ה-30 לחייו הצית עצמו הלילה, הוא נפגע באורח קשה ופונה לבית החולים תל השומר. מדובר ככל הנראה באדם מעורער בנפשו. זהו מקרה ההצתה העצמית השלישי, והאדם השני שחיקה את משה סילמן אחרי עקיבא מפעי.

גבר בשנות ה-30 לחייו, ככל הנראה מעורער בנפשו, הצית עצמו במרכז רפואי באזור השרון. הוא ניגש את עמדת האחיות, אמר להן שנמאס לו מהחיים, שהוא ראה אחרים שנמצאים במצב שלו ועושים דברים דומים - והצית את עצמו. האחיות המבוהלות הזעיקו כוח של מד"א למקום, שפינה אותו למחלקת הכוויות בבית החולים תל השומר. הוא אושפז במחלקה במצב קשה.

ביום הלוויתו של משה סילמן ז"ל, הצית את עצמו עקיבא מפעי בתחנת אוטובוס באזור התעשייה בכניסה ליהוד, הוא שפך על עצמו דלק והבעיר את גופו. מצבו מוגדר אנוש והוא מאושפז גם הוא בבית החולים תל השומר. מכריו של מפעי, נכה צה"ל, סיפרו על מצוקה כספית אליה נקלע בשל התמכרות לקניות.

משה סילמן, תושב חיפה בן 56 שהגיע לתל אביב להפגנת המחאה החברתית כדי להביע את זעמו על התנהלות המדינה במצוקתו האישית הצית עצמו במהלך ההפגנה תוך שהוא מחלק מכתב המספר על מצוקתו לעוברים ושבים. אחרי שבוע בו היה סילמן מאושפז במצב קשה הוא נפטר בבית החולים.