וינשטיין מחמיר את המדיניות בתחום ההגנה על חיות בר

היועמ"ש: על המשרד להגנת הסביבה לבחון מדיניות שלפיה ייאסר יבוא חיות בר לישראל לצורך יצואן בחזרה לחו"ל, וייאסר לייצא חיות בר שנולדו בשבי בישראל

על המשרד להגנת הסביבה לבחון אפשרות להנהיג מדיניות שלפיה ייאסר יבוא חיות בר לישראל לצורך יצואן בחזרה לחו"ל, וייאסר לייצא חיות בר שנולדו בשבי בישראל.

כך עולה מקווים מנחים שפירסם היום (א') היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, המחמירים את המדיניות הנוהגת בישראל בתחום ההגנה על חיות בר.

הכללים החדשים שמפרסם היועץ המשפטי לממשלה אינם בבחינת דין, ואולם הם מהווים תשתית משפטית לקביעת מדיניות חדשה, והם באו בעקבות פנייתו של השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן.

לשיטת היועץ, על איסור היבוא והיצוא יש להכריז בכפוף לשימוע לגופים המעורבים בעניין ולמגבלות נוספות שייקבעו.

לדעת היועץ, כלקח מפרשת "חוות מזור", שבה נאלץ בג"ץ להכריע בפרשת יצוא הקופים שנולדו בשבי בישראל, ניתן לשקול מדיניות שלפיה יחויבו גורמי הסחר לעבור לפעול במתכונת של "חוות רבייה", על מנת למעט ככל הניתן ביבואן של חיות בר שניצודו בטבע.

עם זאת, וינשטיין קובע כי אין הצדקה משפטית לאסור מראש על גורמים שונים לסחור בחיות בר לפרנסתם.

היועץ המשפטי נדרש להחמרת המדיניות הקיימת בשני היבטים: האחד - לשקול לאסור מכאן והלאה על פעילות של גורמי סחר המתפרנסים מסחר בחיות בר בישראל; והשני - להורות כי רק ניסויים שתכליתם היא הצלת חיים או הקלה על סבלם של חולים קשים יצדיקו לייבא ארצה חיות בר.

"תכליות המבקשות להבהיר בשער בת רבים כי מדינת ישראל אינה מוכנה עוד לשמש מרכז סחר עולמי בחיות בר, הן תכליות בעלות ערך רב ומקדמות מגמות ראויות", הודיע וינשטיין לארדן.