iRobot סקובה 230: רובוט-שוטף שזקוק לשיפור

הסקובה 230 הוא מוצר שמתאים למי שרוצה לעשות ניקיון לא יסודי לרצפה ומוכן לבצע הכנות מקדימות ומאוחרות למען הרובוט הזה

שואבי אבק רובוטים קיימים בשוק הישראלי כבר מספר שנים, ומבחר גדול של יצרנים מציעים דגמים שונים. רובוטים שוטפים הם כבר דבר אחר, שעדיין לא תפס תאוצה בעקבות מבחר מצומצם של מוצרים בקטגוריה הזו.

הפעלה

השימוש בסקובה 230 מצריך שאיבת האבק באזור שבו רוצים לבצע את השטיפה. הפתרון הכי נוח (ויקר) במקרה הזה הוא להחזיק רובוט שואב שיבצע את הפעולה לפני רובוט השטיפה. יכולות ההפעלה של הסקובה אינן רבות. לפני השטיפה יש למלא את הרובוט במים ובנוזל הניקוי הייעודי הנמכר עם הרובוט. לחיצה על הפעלה ולאחר מכן לחיצה על כפתור הניקוי יתחילו את השימוש. בניגוד לרובוטים אחרים, לסקובה אין תחנת עגינה שהוא חוזר אליה וצריך לזכור לחבר אותו לשקע החשמל באופן ידני. כמו כן, אין לו תוכניות ניקוי לפי זמנים קבועים מראש.

בתום השטיפה על המשתמש לרוקן את המיכלים ולנקות אותם, רצוי גם לשחרר שיער שנתפס בגלגלות, כך שלמעשה המשתמש אמנם אינו שוטף את הרצפה, אבל הוא שוטף את הרובוט. הפירוק וההרכבה פשוטים מאוד.

לחיוב יש לציין כי מדובר במכשיר קל בהרבה בהשוואה לרובוט שואב, כך שקל לנייד אותו ממקום למקום.

ניקוי

הסקובה מכסה שטח של 14 מ"ר על-פי נתוני היצרן עם מיכל מים מלא. תהליך השטיפה כולל שלושה שלבים של שטיפה, שפשוף וייבוש. בפועל הסקובה משאיר לפעמים פסים והריצפה נשארת רטובה במצב קל. הסקובה לא אמור לפזר מים מלוכלכים, מכיוון שהוא שומר במקום אחר את המים הנקיים. הרובוט יחסית גבוה, אז לא בטוח שהוא יצליח להיכנס מתחת לכל הרהיטים בבית. כמו כן, הוא רגיש מאוד למכשולים, מהסיבה שהוא לא אמור לעלות על שטיחים. בעקבות כך, נוצר מצב, שאם יש עלייה קלה בין חדרים, הוא לא מצליח לעלות.

פעולת השטיפה אינה מייצרת רעש רב, אך היא לא מהירה. בסוף התהליך הממושך עלול גם להיווצר מצב שאזור מסוים חמק מחיישני הרובוט ונותר לא שטוף, אך הבעיה הגדולה היא שאם יש מעט אבק על הרצפה, הרובוט מייצר גושים הנשארים מפוזרים או נגררים אחריו ברחבי הבית.

בשורה התחתונה

הסקובה 230 הוא מוצר שמתאים למי שרוצה לעשות ניקיון לא יסודי לרצפה ומוכן לבצע הכנות מקדימות ומאוחרות למען הרובוט הזה.

מחיר

1,600 שקל. עלות תוספת נוזל שטיפה-45 שקל ל-64 שטיפות.