"איזיצ'יפ היא אחת מחברות הצמיחה האטרקטיביות ביותר"

האנליסטים המסקרים את יצרנית מעבדי התקשורת החכמים משוכנעים: גם אחרי זינוק של יותר מ-35% בשנה האחרונה, מחיר המניה מספק נקודת כניסה טובה להשקעה בחברה

"מאז נכנסה למדד ת"א 25 בתחילת יוני, הספיקה איזיצ'יפ לסבול מתנודתיות חדה, כנגזרת של מגמת היחלשות - הן בקרב יצרניות השבבים והן בקרב חברות התקשורת ברחבי העולם. עם זאת, בהסתכלות לעבר השנה האחרונה רשמה מנייתה של חברת הטכנולוגיה מיקנעם זינוק של כ-35% ושווי השוק שלה האמיר מכמעט 3 מיליארד שקל לכ-4.1 מיליארד שקל.

בשנים האחרונות הפכה איזיצ'יפ, שמייצרת מעבדי תקשורת חכמים, לשחקנית מרכזית בתחומה ועם לקוחותיה נמנות כמה מחברות התקשורת הגדולות דוגמת סיסקו, וג'וניפר. אלו מתקינות את המעבדים בנתבים הנמכרים לחברות התקשורת ברחבי העולם, דוגמת וודפון, ורייזון ו-T&AT.

אולם בחודש האחרון איבדה מניית יצרנית השבבים כ-6.5% מערכה, והדבר מעלה את השאלה האם מדובר בחלון הזדמנויות עבור המשקיעים.

"ההאטה בקצב הצמיחה בעולם מסכנת גם את איזיצ'יפ בטווח הקצר", מציין דניאל מירון, אנליסט מחקר בכיר בבנק ההשקעות RBC. לדבריו, ההתפתחויות בעולם משפיעות על ההוצאות של החברות השונות, וסקטור התקשורת לא שונה מבחינה זו: "מעט מאוד חברות מסוגלות לצלוח את המשוכה הכלכלית הזאת במשך תקופה ארוכה, מה גם שאצל רוב חברות הטכנולוגיה המחצית הראשונה בדרך-כלל חלשה יותר מהמחצית השנייה". אך מלבד ההאטה העולמית, מירון מזהה האטה בביקוש לציוד תקשורת, במקביל לעלייה בהיקף צריכת מידע.

"העולם הדיגיטלי ממשיך להתפתח. ישנה עלייה ניכרת בכמויות המידע שמועבר בערוצים האלה, והתחזיות הן שכמות המידע תוכפל. לכן, אין ספק שמהירות העברת המידע וקצב הטיפול בקבצים חייבים להשתדרג - מה שאומר שבטווח הבינוני והארוך הביקוש למוצרים של איזיצ'יפ צפוי לגדול", מציין רמי רוזן, מנהל מחקר ואנליסט טכנולוגיה וטלקום בהראל פיננסים.

הביקושים צפויים לגדול

בתחילת אוגוסט הקרוב צפויה איזיצ'יפ לפרסם את דוחותיה לרבעון השני של 2012. בהתאם לתחזיות, החצי הראשון של השנה התאפיין בצמיחה מתונה והצפי היה שבחצי השני יחול שינוי לטובה - אולם זה לא קרה. לכן האנליסטים פסימיים יחסית, וצופים לחברה, שנסחרת גם בוול סטריט, הכנסות של 15.5 מיליון דולר ורווח נקי למניה של 0.26 דולר.

"הציפיות אינן גבוהות. בסיס ההכנסות של החברה נמוך, והצפי הוא לצמיחה מתונה. מה שמעניין באמת הן תחזיות החברה לרבעון השלישי, אבל גם אם הן תהיינה חלשות - הן כבר מתומחרות במחיר המניה הנוכחי", אומר רוזן. "עם זאת, חשוב לזכור שאיזיצ'יפ היא חברה שצריך להסתכל עליה ברמה שנתית ולא רבעונית".

גם מירון סבור כי התמונה משתנה אם מדובר בהשקעה לטווח הארוך. "בסופו של דבר, אי אפשר לברוח מהגידול הצפוי בתעבורת המידע כך שבפועל, רמת ההזמנות צפויה לעלות. מדובר ברכיבים שמוטמעים במוצרים בעלי משך חיים ארוך יחסית, כך שגם אם קצב הצמיחה יתמתן, סביר שקצב העברת הנתונים יגבר - וקצב הצמיחה של החברה יישאר ברמה סבירה".

שני האנליסטים תמימי דעים, כי השקעה ארוכת טווח במניית איזיצ'יפ עדיפה על פני סיבוב קצר. אולם בד בבד הם מבקשים להזכיר, כי מדובר בהשקעה בחברת טכנולוגיה ועל כן היא טומנת בחובה סיכונים. "הסיכון המשמעותי לפגיעה בפעילות איזיצ'יפ, הוא שלקוחותיה יתחילו לייצר את השבבים בעצמם, בדומה למה שקרה עם חברת ג'וניפר", אומר רוזן.

לדבריו, "לאיזיצ'יפ מספר מועט יחסית של חברות, ועזיבת לקוח אמנם אינה נפוצה, אבל בהחלט מסוכנת. עם זאת, היחסים המסחריים נמשכים, משום שבפועל ג'וניפר ממשיכה לרכוש מאיזיצ'יפ מעבדים". במקרה זה לא נוצר נזק לחברה, משום שבמקביל להודעת ג'וניפר הפכה ענקית התקשורת סיסקו ללקוחה מרכזית של איזיצ'יפ.

לכך מוסיף מירון: "לאור היתרון הטכנולוגי של החברה וההשקעה הרבה הכרוכה מצד הלקוחות בפיתוח מוצרים, שבהם מוטמעים רכיביה, האפשרות להחלפת השבבים של איזיצ'יפ באלה של חברה אחרת אינה סבירה, להערכתי. בשנים האחרונות הפכה איזיצ'יפ לשחקנית מרכזית בתחום וכיום 5 מתוך 7 החברות הגדולות הן לקוחות שלה".

התנודתיות תימשך

בשורה התחתונה, סבורים רוזן ומירון כי למרות הסיכונים הטמונים בה, איזיצ'יפ מהווה השקעה אטרקטיבית לטווח הארוך. למעשה, שניהם ממליצים על המניה '"קנייה": הראל במחיר יעד של 49 דולר, ו-RBC ב-44 דולר - גבוה ב-30% ו-18% ממחירה הנוכחי בהתאמה.

"המחיר הנוכחי נוח מאוד, וזוהי נקודת כניסה טובה למניה", אומר רוזן, "אבל על המשקיעים לקחת בחשבון שבטווח הקרוב צפויות תנודתיות ואי ודאות". לכן, הוא ממליץ לעקוב אחר המניה במקביל לבחינת ההתפתחויות בשוק התקשורת.

"המניה תמיד תהיה תנודתית. זה האופי של התעשייה הזו - מה גם שאיזיצ'יפ נמצאת בתחתית שרשרת המזון", מזכיר מירון, "אבל בטווח הארוך היא יכולה להיות שווה גם 60 דולר. אנו צופים, כי עד 2016-2015 מכירות החברה והכנסותיה יצמחו ברמה של פי 3-4 בהשוואה ל-2011".

העלייה בכמות השימוש בתעבורת המידע תגדל בשיעור של בערך פי 8, והשבב החדש שהחברה צפויה להשיק במהלך 2014 עשוי להאיץ משמעותית את קצב הצמיחה שלה במהלך המחצית השנייה של העשור. לכן, אנו רואים באיזיצ'יפ את אחת מחברות הצמיחה האטרקטיביות ביותר בטווח הארוך".