מידע פנים או מזל? הימר בזמן הנכון וגרף רווחים של 5,600%

לפי דיווח שפורסם ב-CNBC, המשקיע "בר המזל" רכש ביום חמישי האחרון 2,000 אופציות קול לחודש אוגוסט על מניית שואו-גרופ תמורת 29 סנט ליחידה ■ אמש זינקה מניית החברה בכ-55% בעקבות הודעה על מכירתה

בעוד מניית שואו-גרופ (סימול: SHAW) טסה אמש (ב') ביותר מ-50%, כעת מתברר כי משקיע אחד היה אחד המרוויחים הגדולים מעליות אלו כאשר רכש אופציות קול על המניה בכמויות גדולות וגרף לכיסו רווחים של כ-5,600%. האם זה רק עניין של מזל, או שמא מדובר במסחר במידע פנים?

לפי הדיווח שפורסם ב-CNBC, אותו משקיע רכש ביום חמישי האחרון 2,000 אופציות קול לחודש אוגוסט על מניית שואו-גרופ תמורת 29 סנט ליחידה. בעוד מניית החברה טסה אמש ביותר מ-50% ונסחרה סביב 44 דולר - שיא כל הזמנים שלה, הקולים שרכש אותו משקיע שווים היום 14 דולר, כלומר תשואה של 5,600%.

"התזמון שבו רכש אותו משקיע את האופציות על המניה, וכן העובדה שמישהו רכש אופציות שתאריך הפקיעה שלהן הוא באוגוסט במחיר של 29 דולר ליחידה, כלומר 12% מחוץ לכסף, היא קצת מחשידה", אומר ראיין דטריק, אנליסט בחברת Schaeffer's Investment Research.

כאמור, מניית שואו גרופ זינקה אמש בכ-55% לאחר שהודיעה כי חברת CB&I רוכשת אותה תמורת 3.04 מיליארד דולר, עסקה המשקפת פרמיה של יותר מ-70% על מחיר הסגירה שלה ביום שישי. (לסיפור המלא).

האם מדובר במסחר הקשור למידע פנים? "יכול להיות", אומר ג'ון נאג'אריאן, מנכ"ל משותף באתר המתמחה במסחר באופציות - OptionMonster.com. "התזמון ברכישת האופציות מחשיד מאוד, אתם לא חושבים?", הוא תוהה.

לפי הדיווח ב-CNBC, המסחר במידע פנים הוא דווקא עניין שכיח, בייחוד לפני הודעות של מיזוג חברות ובייחוד בשוק הנגזרים. כך למשל, רק לפני שבוע אותרו רכישות ענק של אופציות קול בחברת האנרגיה הקנדית נקסן , רגע לפני שהכריזה על השתלטות הענק.