כלל פינ': תשואת שוק לשותפות ב'תמר', תשואת חסר לרציו

ירון זר, אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים: מחירי השותפויות צפויות לגלם מס בשיעור של כ-20%

ירון זר, אנליסט האנרגיה של בית ההשקעות כלל פיננסים, פרסם היום (ד') עדכון לסקירתו על מניות הגז הטבעי.

זר מציין כי לפי טופס 5520 , רשות המסים מחלקת את המחזיקים בשותפות נפט/גז לשני סוגים: יחידים לרבות קרנות נאמנות חייבות ושותפויות. הסוג השני: חברות, קופות גמל, מוסדות ציבוריים וקרנות נאמנות פטורות (חבר בני אדם). לפי סעיף 126 לפקודת מס הכנסה, על הכנסתו החייבת של חבר בני אדם יוטל מס חברות.

טופס 5520 הינו למעשה השלמה לחקיקה של סעיף 19 בחוק מיסוי רווחי נפט (המלצות ששינסקי), שנחקק בשנת 2011 . בעקבות החוק השותפויות המוגבלות הפכו נישומות לצרכי מס הכנסה. שותפויות בעלות תגליות פעילות (אבנר, דלק קידוחים וגבעות) חייבות לראשונה להגיש בקרוב דוח זה למס הכנסה, בגין שנת 2011 . הדוח מחייב פירוט של סך המס הנובע מכל המחזיקים בחלוקה לסוגי המחזיקים.

להערכת זר, הרוב המוחלט של המשקיעים ידרשו לשלם לפחות מס חברות. מרבית היחידים ישלמו אף מעל מס חברות. לאור זאת, השותפויות צפויות להיסחר לפי תשלום מס חברות ( 25% ). יחד , עם זאת, ההשפעה על שווי השותפויות נעה בטווח של 20%-25% לאור הטבת פחת מואץ. בתחזית תזרים המזומנים לאחר מס חברות שהציגו שותפויות תמר השפעת המס הינה כ-20%.

בשורה התחתונה חוזר זר על המלצות 'תשואת שוק' לאבנר , דלק קידוחים וישראמקו , ועל 'תשואת' חסר לרציו . מחירי היעד שלו נמצאים בעדכון.