התביעות לדמי אבטלה בארצות הברית עלו בהתאם לצפי

בשבוע שהסתיים ב-28.7 נרשמו 365 אלף תביעות חדשות לדמי אבטלה - בהתאם לצפי ■ נתון ההזמנות למפעלים ירד ביוני ב-0.5% לעומת הצפי לעלייה של 0.6%

היום נמשך רצף נתוני התעסוקה והאבטלה שמתפרסמים בימים האחרונים ויגיעו מחר לשיא עם פרסום שיעור האבטלה בארצות לחודש יולי. היום התפרסמו מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שחלף כמו גם מדד הצ'אלנג'ר שבוחן את הקיצוץ הצפוי במספר המשרות במשק האמרקאי והם ממשיכים את התוצאות הטובות שהחלו אתמול עם פרסום סקר ה-ADP שבודק את מספר המשרות שנוספו במגזר הפרטי ושעמד בחודש יולי על 168 אלף כשהצפי היה ל-120 אלף בלבד.

הנתון הראשון שפורסם היום הינו מדד הצ'אלנג'ר שכאמור בוחן את אחוז המשרות שצפויות להיחתך במשק האמריקאי. המדד של חודש יולי ירד ב-2% שהם כ-37 אלף משרות, לעומת חודש יוני כשגם החודש המגז הפיננסי עומד בראש רשימת המקצצים במשרות. לעומת החודש המקביל אשתקד, מדובר בירידה של 45% במדד.

"הפתרון של המשבר באירופה עדיין רחוק וההאטה שמורגשת בארצות הברית תמשיך להשפיע על סקטור הפיננסים", אמר ג'ון צ'לנג'ר, מנכ"ל הארגון האחראי על פרסום המדד. "אני מעריך שהפיטורים עלולים להתגבר בחודשים הקרובים ושהמעסיקים נמצאים כעת במצב המתנה לקראת הבחירות".

בנוסף לכך, התפרסם היום גם מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-28.7 והוא עמד על 365 תביעות חדשות - בהתאם לצפי לעומת 353 אלף תביעות שנרשמו בשבוע שקדם לו.

עוד התפרסמו היום נתוני ההזמנות ממפעלים - הנתון לחודש יוני ירד ב-0.5% לעומת הצפי לעלייה של 0.6%, ולעומת העלייה של 0.5% בחודש מאי.