בכירי "ישראל היום" ביקרו בבית הדפוס של "מעריב"

בחינמון של המיליארדר שלדון אדלסון בוחנים את רכישת בית הדפוס לוין אפשטיין, לאחר שבשבועות האחרונים ערכו בדיקות בארץ ובחו"ל להקמת בית דפוס עצמאי

צמרת הנהלת העיתון "ישראל היום" ביקרה אמש (ד') בבית הדפוס "לוין אפשטיין" של העיתון "מעריב", העומד למכירה. ל"גלובס" נודע כי בחינמון של המיליארדר שלדון אדלסון בוחנים את רכישת בית הדפוס, זאת לאחר שבשבועות האחרונים ערכו בדיקות בארץ ובחו"ל להקמת בית דפוס עצמאי. כיום מדפיס "ישראל היום" בבית הדפוס של עיתון "הארץ".

בחודש שעבר דיווח "מעריב" על כוונתו להעמיד למכירה את פעילות הדפוס ולהעביר את הדפסת העיתון היומי לגוף חיצוני. על הנהלת "מעריב" לבצע במהירות עסקה כדי למנוע מצב שעשוי להוביל לסגירת העיתון עוד לפני החגים. הקרקע שעליה ניצב בית הדפוס בבת-ים מוערכת ביותר מ-200 מיליון שקל.

על-פי ההערכות, "ישראל היום" מזרים ל"הארץ" עשרות מיליונים בשנה ולמעשה מקיים במידה רבה את העיתון. לאחר המכירה העיניים יכוונו אל "מעריב", בכדי לראות להיכן יעביר נוחי דנקנר את פעילות ההדפסה, ולא מן הנמנע כי זו תהיה אל עיתון "הארץ".

ניר חפץ יעזוב?

בתוך כך, נפוצו בימים האחרונים שמועות שלפיהן עורך "מעריב", ניר חפץ, מועמד לתפקיד המנכ"ל הקבוע של חדשות ערוץ 10. כיום משמש בתפקיד אורי רוזן, מאז התפטר ראודור בנזימן. למרות פרסומים שונים, לא מתוכננת בקרוב הקמת ועדת איתור.

חפץ דחה את השמועות ואמר ל"גלובס": "הנושא כלל אינו נמצא על הפרק. בפני 'מעריב' עומדים אתגרים עצומים, ואני מגויס כל-כולי להמשיך ולהצעיד את העיתון כעורך ראשי".

ב"מעריב" וב"ישראל היום" סירבו להתייחס לידיעה.