הערכות: מתיחות ביחסים בין האחים יהודה וזהר זיסאפל

יהודה החליף את זהר כיו"ר רד תקשורת מחשבים, האחים מכחישים ■ על פי הערכות של גורמים בקבוצה ובסביבתה, האחים עלולים אפילו לפרק את השותפות ביניהם

לאחרונה נפל דבר בקבוצת רד בינת של האחים יהודה וזהר זיסאפל. זהר זיספאל, שכיהן במשך שנים רבות כיו"ר זרוע החברות היצרניות של הקבוצה, רד תקשורת מחשבים, עזב את תפקידו, ובמקומו מכהן בתפקיד אחיו יהודה. חילופי הגברי גררו גל שמועות על כך שהחילוף בוצע על רקע מתיחות בין האחים. על פי הערכות של גורמים בקבוצה ובסביבתה, האחים עלולים אפילו לפרק את השותפות ביניהם.

אם אכן כך יקרה, יבוא הקץ לשותפות בת שלושה עשורים, שהניבה עשרות חברות היי-טק והיוותה את אחד הגורמים המשמעותיים בהיי-טק הישראלי. בעבר אמרו האחים כי דווקא בשל השוני ביניהם הם מצליחים להסתדר גם כאשר יש מחלוקות. רועי זיסאפל, בנו של יהודה ומנכ"ל רדוור, המשיל בראיון ל"גלובס" את היחסים ביניהם ל"חיי נישואים מוצלחים".

שני האחים מכחישים בתוקף שיחסיהם נפגעו או שהם מתכוונים להיפרד. "הכל שטויות. אלה הזיות של דמיון מזרחי", אמר יהודה זיסאפל, והוסיף: "אני מבין שמכת החום השפיעה על אנשים".

גם זהר זיסאפל אומר כי אין בדברים ממש, ומסביר: "בכל אחת מהחברות המשותפות שלנו, כאשר שנינו יושבים בדירקטוריון, אחד מאתנו פעיל יותר, לרוב כיו"ר, והשני כדירקטור פחות פעיל. אני הייתי ברד הרבה שנים, בתחילה כמנכ"ל ואחר כך היו"ר, וכבר זמן רב אני רוצה להתחלף עם יהודה בתפקיד היו"ר. ההזדמנות לעשות זאת נקרתה עם פרישתו של המנכ"ל אפי וכטל לגמלאות".

"למדנו להסתדר"

מקורבים לקבוצה יודעים לספר כי יהודה זיסאפל ואפי וכטל לא ראו עין בעין, ועל כן מינוי של יהודה זיספאל ליו"ר כל עוד וכטל מכהן היתה עלולה לפגום בעבודת החברה. לפני כחודש נכנס לתפקיד מנכ"ל רד דרור בין, שהגיע מקומברס. לדברי זהר זיסאפל, נקודת הזמן הזאת התאימה לחילופי יו"ר הדירקטוריון כיוון ש"לא טוב לעשות שינויים תכופים מדי בחברה כזאת, לא רצינו להגיע למצב שאני והמנכ"ל החדש מחליטים על קו פעולה מסוים ואז מתחלף היו"ר. עדיף שמנכ"ל חדש יגבש כיוונים חדשים עם יו"ר חדש".

ומה לגבי השמועות על מתיחות בינך לבין אחיך?

"יש בינינו מערכת יחסים הכי טובה. לא הכי קל להסתדר איתו, אבל אחרי כל כך הרבה שנים למדתי. אני חושב שקשה לאנשים לראות דמות אחרת ברד במקומי, אז הם משערים השערות".