בן כספית: נתניהו בירידה; הוא מסוכן - ואני אמשיך לכתוב את זה

צפו בכספית מתראיין ל"קלוז-אפ" בגלובס TV ■ על "מעריב": "יש חרדה קיומית עזה" ■ על "ישראל היום": "לכל עיתון יש אג'נדה? שטויות במיץ עגבניות"

"נתניהו נמצא בירידה דרמטית. הפער בינו לבין שלי יחימוביץ' עומד רק על 4 מנדטים. זה כמעט טעות סטטיסטית שזה פשוט לא ייאמן. 'ביבי-קינג' מה'טיים מגזין', שהפסיד לציפי לבני שבאה משום מקום, עוד עלול להפסיד לשלי יחימוביץ'. הוא ממשיך לדמם ולאבד מנדטים, ואני לא חושב שהבחירות הבאות סגורות".

את הדברים האלה אומר העיתונאי בן כספית בראיון לתוכנית "קלוז-אפ" בגלובס TV. כספית טוען כי נתניהו אמנם "איש מאוד מוכשר", אך עוקץ אותו: "אני מזהה סכנה לא פשוטה באיש כזה שלא מסוגל לקבל החלטה... ראית ועדת פלסנר - תוך יממה וחצי הוא התהפך 4 פעמים, והכול מול סקרים ושבשבות. תצרף לזה את אהוד ברק, שהוא סיפור בפני עצמו. אני חושב שזה מסוכן. אז יכול להיות שצריך להרוג אותי על זה, אבל כל עוד יש לי מקלדת - אני אמשיך לכתוב את זה".

בראיון מדבר כספית גם על המצב הקשה של העיתון "מעריב" ("יש חרדה קיומית עזה, יותר מתמיד"), על הטוקבקיסטים ("הבעיה שלי לא הייתה שהם מקללים, הבעיה שלי הייתה שהם מקללים בלי אחריות") וכמובן גם על "ישראל היום" ("באים ואומרים לי, 'אבל לכל עיתון יש אג'נדה'. אלה שטויות במיץ עגבניות. אין סיטואציה כמו הסיטואציה בישראל היום שבה אם המילה 'נתניהו' מופיעה, אז צץ ישר על הצג של עורך העיתון ומצונזר כך או אחרת. זה עיתון שהוא מטעם, אפילו לא מטעם הימין אפילו. אני, אגב, בחלק גדול מאוד מדעותיי ימני; הייתי נגד עסקת שליט ובעד מלחמה ב'עופרת יצוקה' עד הסוף").

* צפו בראיון המלא בו מדבר כספית גם על העימות המתוקשר והחריף עם רון קופמן, על נוחי דנקנר ועל שרה נתניהו שהורתה לטענתו ללשכת ראש הממשלה לא לדבר עימו.