הפתעה בארה"ב: 163 אלף משרות חדשות נוצרו ביולי

(עדכון) - זאת, לעומת צפי האנליסטים ליצירת 105 אלף מקומות עבודה חדשים בלבד ■ עם זאת, שיעור האבטלה טיפס קלות ל-8.3% ■ מדד "שיעור האבטלה האמיתי" נותר מעל 15% ■ עליות חדות בוול סטריט

לאחר מספר חודשים של נתוני תעסוקה "רכים" בארה"ב, היום (ו') נודע כי בחודש יולי נוצרו 163 אלף מקומות עבודים חדשים במגזר הלא-חקלאי. מדובר בנתון גבוה יותר מהתחזיות המוקדמות בוול סטריט, שעמדו על 105 אלף משרות בלבד. עם זאת, שיעור האבטלה טיפס קלות ל-8.3%, בעוד אנליסטים ציפו כי הוא יוותר על כנו ברמה של 8.2%.

מיט רומני מבטיח: 12 מיליון משרות חדשות ב-4 שנים

מיד לאחר פרסום הנתונים התחזקות העליות בחוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט. לפני פרסום הדוח עלו החוזים בכ-0.8%, אולם לאחר הפרסום נרשמו עליות של מעל 1%.

הנתונים החזקים יחסית היום עשויים להעיד על כך שהחולשה בשוק העבודה ב-3 החודשים האחרונים אכן נבעה מסיבות עונתיות. החורף השנה בארה"ב היה חם מהרגיל, מה שגרם לחברות רבות להקדים העסקת עובדים חדשים; זו הסיבה שבתחילת השנה נרשמו נתוני תעסוקה חזקים (כ-225 אלף משרות חדשות בממוצע בחודש ברבעון הראשון של השנה), ולאחר מכן המומנטום נחלש.

הנתונים היום מראים גם שהשכר השעתי הממוצע עלה ב-2 סנט בחודש יולי לרמה של 23.52 דולר. אורכו של שבוע עבודה ממוצע נותר ללא שינוי על 34.5 שעות. 172 אלף משרות במגזר הפרטי נוצרו ביולי, בעוד שהמשרות במגזר הציבורי המשיכו להצטמצם.

שיעור האבטלה בארה"ב נותר מעל רמה של 8% זה 41 חודשים ברציפות, אולם כלכלנים אופטימיים מהעלייה בקצב יצירת המשרות. קת'י בוסטג'נקיק מ-macroeconomic מסרה לרשת CNBC כי "למרות שמדובר בעלייה מתונה יחסית בקצב יצירת המשרות, זה עשוי להרים את הסנטימנט בקרב הצרכנים ולעודד צריכה".

דוח התעסוקה מראה שבענף השירותים נוצרו 49 אלף משרות חדשות ביולי, בתעשיית הבריאות נוצרו 29 אלף משרות ובענף הייצור 25 אלף משרות. אגב, הנתון של חודש יוני, שעמד על יצירה של כ-80 אלף משרות, עודכן מטה ל-64 אלף בלבד.

מדד אחר, הנקרא "שיעור האבטלה האמיתי" ואשר כולל גם את מי שעובד במשרה חלית כמובטל, נותר בחודש יולי סביב ה-15%, ובמדינות קליפורניה ונבאדה הוא נותר מעל 20%.