קורטיקה מגייסת 7 מיליון דולר מינון קרייז ולי קא-שינג

מדובר כאמור בגיוס שני לקורטיקה אשר כבר גייסה 4 מיליון דולר ■ קרייז מצטרף לקורטיקה כיו"ר החברה בעוד שמייסד החברה – יגאל רייחלגאוז – ימשיך לכהן כמנכ"ל

חברת הסטארט-אפ הישראלית, קורטיקה, הכריזה היום על השלמת סבב גיוס ההון השני שלה בעזרת השקעה של 7 מיליון דולר מיליון מחברת Horizons Venture, קרן הון הסיכון שבבעלות המיליארדר לי קא-שינג, וינון קרייז, לשעבר יו"ר ומנכ"ל קבוצת אנדמול, חברת הפקות הטלוויזיה העצמאית הגדולה בעולם.

מדובר כאמור בגיוס שני לקורטיקה אשר כבר גייסה 4 מיליון דולר. קרייז מצטרף לקורטיקה כיו"ר החברה בעוד שמייסד החברה - יגאל רייחלגאוז - ימשיך לכהן כמנכ"ל.

טכנולוגיית זיהוי התמונות של קורטיקה, פותחה בטכניון ומאפשרת למחשבים לפרש את התוכן של תמונות וקליפים ברשת. תוך שילוב מדעי המוח עם מדעי המחשב, הפלטפורמה של קורטיקה באופן אוטומטי מזהה ומפרשת כמויות גדולות של נתונים חזותיים (תמונות וקליפים) בזמן אמת, לרבות עצמים, מקומות, פרצופים, לוגואים, מותגים, אירועים ומוצרים עם אפס טעויות.

קורטיקה נוסדה על ידי מדעני המוח יהושע (ג'וש) זאבי וקארינה אודינייב ועל ידי המהנדס יגאל רייחלגאוז, אשר הקימו של חוקרים בתחום מדעי המוח, מומחים בתחום המולטימדיה הדיגיטאלית ובוגרי יחידות מודיעין של צה"ל לפיתוח ומסחור הטכנולוגיה. הטכנולוגיה נגזרה מתוך מחקר מדעי אשר התמקד בהבנת האופן שבו רשתות עצביות בקליפת המוח האנושי מבצעות מטלות חישוביות, כגון זיהוי דפוסים, סיווג אותות טבעיים והבנת רעיונות.

ינון קרייז, מהישראלים הבולטים היום בתעשיית הטלוויזיה העולמית, עמד בראש אחת החברות המשגשגות בעולם בתחום פיתוח התוכן הטלוויזיוני וההפקה, והמובילה את תחום תכניות הבידור. קרייז החל את דרכו כאשר סיים את לימודיו במנהל עסקים באוניברסיטת UCLA בקליפורניה, והשתלב בקבוצת סבן קפיטל גרופ בראשות המיליארדר חיים סבן. לימים הקים יחד עמו את חברת פוקוס קידס אירופה שהפכה לאחד מערוצי הטלוויזיה המצליחים ובעקבות הצלחתה נקנתה החברה על ידי קבוצת דיסני.