ברקשייר היכתה את התחזיות עם רווח של 3.11 מיליארד ד'

החברה שבשליטתו של המיליארדר וורן באפט רשמה רווח של 1,882 דולר למניה ■ גם קופת המזומנים של החברה גדלה מאז תחילת השנה ועומדת על 40.66 מיליארד דולר

חברת ברקשייר האת'וואי שבשליטתו של המיליארדר וורן באפט פרסמה אתמול, לאחר תום המסחר בוול סטריט, את דוחותיה לרבעון השני של השנה והיא הצליחה להכות את התחזיות של האנליסטים הודות בעיקר לתוצאות הטובות מחברות הביטוח, מסילות הברזל והאנרגיה שבבעלות החברה.

הרווח של החברה ברבעון השני הסתכם ב-3.11 מיליארד דולר שמהווים רווח של 1,882 דולר למניה ממניות א'. למרות שהיא הצליחה להכות את תחזיות האנליסטים, מדובר בעצם בירידה לעומת הרבעון המקביל אשתקד אז רשמה החברה רווח של 3.42 מיליארד דולר שהם רווח של 2,072 דולר למנייה מסוג א'.

השווי על הנייר של החברה, הדרך האהובה ביותר על באפט למדידת השווי של החברה, עלה ל-107,377 דולר לכל מניה מסוג א'. גם קופת המזומנים של החברה גדלה, ועד סוף הרבעון השני של השנה היה בקופה 40.66 מיליארד דולר, עלייה של 3 מיליארד דולר מאז תחילת השנה.

בגזרת הרכישות המתוכננות של החברה, באפט כבר הצהיר בעבר שהוא מוכן לבצע רכישה בהיקף של 30 מיליארד דולר בשנה הבאה במידה והוא לא יבצע רכישה משמעותית בשנת 2012. נזכיר שמוקדם יותר השנה נכשלה עסקה לרכשית חברה על ידי ברקשייר בסכום של 20 מיליארד דולר.

"בשורה התחתונה יש לחברה מאזנים טובים", אמר טום ליוואנדווסקי אנליסט בחברת Edward Jones & Co שממליץ ללקוחותיו לרכוש את מניית החברה. "יש רק חברות בודדות בעולם שהמאזנים שלהם יכולים להתחרות עם אלה של ברקשייר".