רווח של 65 מיליון שקל לאלביט הדמיה מרכישות עצמיות

רכשה אג"ח בערך מתואם של 140 מ' ש', מחציתו באמצעות מימון מבנק זר

מוטי זיסר ממשיך לנקוט צעדים לשיפור מצבה הפיננסי של חברת ההשקעות אלביט הדמיה שבשליטתו, והיום עדכנה האחרונה אודות רכישה עצמית של אג"ח בשווי שוק של כ-75 מיליון שקל. בסך הכול רכשה אלביט הדמיה, במונחי ערך מתואם, חוב של כ-140 מיליון שקל, בהתאם לתוכנית הרכישות העצמיות שלה מהחודשים האחרונים, והיא צפויה לרשום מהמהלך רווח של כ-65 מיליון שקל. האג"ח הנרכשות יימחקו באופן הדרגתי ממאזני החברה.

כחלק מהרכישה קיבלה אלביט הדמיה מימון של 37.5 מיליון שקל ממוסד פיננסי בינלאומי, עבור מחצית מרכישת האג"ח, ואת היתרה מימנה מהונה העצמי. אותו גוף מלווה יחזיק את האג"ח שנרכשו במימונו, עד אוקטובר 2013, ובמהלך תקופה זו ייהנה מהתשלומים השוטפים על האג"ח. בתום התקופה יוחזרו האג"ח לחברה. לאלביט הדמיה חוב של כ-2.8 מיליארד שקל - רובו באג"ח שהנפיקה לציבור. האג"ח הגיבו היום בחיוב לדיווח החברה, אולם הן עדיין נסחרות ב"תשואות זבל" של עד 39%.

בשבוע שעבר עדכנה אלביט הדמיה על שינויי תפקידים בצוות המוביל, שבמסגרתם זיסר, נשיא החברה, ישמש מעתה גם כמנכ"ל אלביט הדמיה וכמנהל העסקים שלה. זיסר מחליף בתפקיד את המנכ"לים המשותפים, רן שטרקמן ודודי מחלוף.

השינויים הללו נעשים בתקופה מאתגרת במיוחד לחברה ולבעליה. באחרונה הגיע זיסר להסדר פריסת חוב מול בנק הפועלים, בגין חוב של מיליארד שקל, שאותו התקשה להחזיר. על רקע הפסדי החברה, צנחה המניה ביותר מ-90% מהשיא שבו נסחרה ב-2007, לשווי חברה של כ-280 מיליון שקל.