התשובה לניסוי הטילים האיראני: טיל "חץ 4" משופר

גורם רשמי ישראלי חושף כי מערכת הביטחון משדרגת את מערך טילי החץ להגנה מטילים בליסטיים ■ הדור החדש של טילי החץ שנקרא "בלוק 4", הותקן בסוללות הישראליות בתהליך שצפוי לקחת כמה שבועות

יום לאחר הודעת איראן כי ביצעה ניסוי מוצלח בטיל בליסטי משופר לטווח של 300 ק"מ, מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס כי ישראל משדרגת את מערך טילי החץ להגנה מפני טילים. על-פי הדיווח, המהלך מבוצע במסגרת "מירוץ" חימוש המגובה על-ידי ארה"ב נגד איראן, סוריה וגורמים עוינים נוספים באזור.

גורם רשמי בישראל, שלא הזדהה בשמו, אמר ל"רויטרס" כי הדור החדש של טילי החץ שנקרא "בלוק 4", ביחד עם רדארים וטכנולוגיות המסונכרנות עם מערכות הגנה אמריקאיות, הותקנו בסוללות הישראליות בתהליך שצפוי לקחת כמה שבועות.

"הדיוק והטווח יהיו גדולים יותר", אמר הגורם על מערכת החץ המשופרת, שתוכננה להתמודד עם מטחי טילים בליסטיים ולהשמידם בגובה רב. "זה חלק מהמרוץ הטכנולוגי המואץ באזור".

הגורם התייחס ליכולות של איראן, שהשתפרו לאחרונה, ופועלות גם באמצעות מתווכחים. "לטהרן יש קבוצות גרילה שפועלות בלבנון ובעזה ויכולות לטווח את ישראל במהלך כל עימות אזורי", הוסיף הגורם. "ארסנל הטילים שלהם לטווח קצר שופר והורחב".

בעניין התמיכה האמריקנית בפרויקט ציין הגורם כי "לאחר שהאמריקנים עזרו במימון הפרויקט הם חופשיים לעשות שימוש בטכנולוגיה שבו גם לצרכיהם שלהם. המדיניות של משרד הביטחון הישראלי היא לספק לאמריקנים את כל הנתונים שחשובים לביטחונה של ארצות הברית, כולל מטרות, מיירטים, מכ"מים וגורמי פיקוד ושליטה".

הדיווח מגיע על רקע הדיון התקשורתי בסוגיית הגרעין האיראני והחשש מזליגת נשק כימי סורי לידי גורמי טרור. ישראל איימה לתקוף בשתי המדינות כדי לנטרל את האיום הגובר. שר ההגנה האמריקאי ליאון פנאטה התייחס במהלך ביקורו בשבוע שעבר בישראל למערכת החץ ואמר כי "היא נועדה למנוע מלחמות".