כתב אישום: ניסים דג'לדטי העלים מסים בכ-40 מיליון שקל

הפרקליטות: איש השוק האפור המשיך בפעילותו שנים לאחר שהוכרז כפושט רגל

פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה הבוקר (א') לבית משפט השלום בתל-אביב כתב אישום נגד איש השוק האפור ניסים דג'לדטי בגין העלמות מס בהיקף של למעלה מ-40 מיליון שקל.

נגד דג'לדטי מתנהלים בימים אלה שני תיקים פליליים נוספים בבתי המשפט - האחד בגין גניבה בידי מורשה, והשני בגין פרשת ההשתלטות על נכסי האוליגרך אלכסיי זכרנקו.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד איריס שמואלי, עולה כי דג'לדטי, בן 54 מהרצליה, עוסק משך שנים רבות בפעילות בשוק ההון של מתן הלוואות, ניכיון צ'קים, השקעות ותיווך להשקעות.

בראשית שנות ה-2000 הוכרז דג'לדטי כפושט רגל (ומתנהלים נגדו הליכים אזרחיים שונים בשל אי-עמידה בחובות). ואולם, נטען, במהלך השנים, גם לאחר הכרזתו כפושט רגל, המשיך הנאשם בפעילותו העסקית והניב רווחי-עתק של עשרות מיליוני שקלים. מפעילותו זו, נכתב באישום, צמחו לדג'לדטי בין השנים 2002-2008 הכנסות בגובה של כ-40 מיליון שקל, עליהן לא דיווח לפקיד השומה.

עוד עולה מכתב האישום כי דג'לדטי פעל להסתיר מעינו של פקיד השומה את הכנסותיו. לצורך כך הוא הקים וניהל במהלך השנים חברות שונות, זרות ומקומיות, אשר רובן נרשמו על שם בעלות בדויה ואנשי-קש, אך בפועל הוא זה ששלט בפעילותן ובחשבונותיהן. למעשה, נטען, היה הנאשם "הרוח החיה" שמאחורי חברות אלה, והוא השתמש בהן על מנת להצפין את הכנסותיו בחשבונותיהן.

עוד נטען בכתב האישום כי בשלהי שנת 2004, לאחר שהופטר מפשיטת-הרגל, הקים דג'לדטי את בית ההשקעות אינפיניטי, למטרה של עיסוק בתיווך ובהשקעות בעסקי נדל"ן, גז ונפט. בראשית שנת 2005 התקשר דג'לדטי באמצעות אינפיניטי עם החברה הרוסית טרנס נפטא, התקשרות שבמסגרתה התחייב להשיג לטרנס נפטא זכויות לקידוח בנמל אשדוד מאת חברת ישראמקו.

במסגרת התקשרות זו, נטען, השקיעה טרנס נפטא באינפיניטי סך של 225 אלף דולר. ואולם, צוין בכתב האישום, דג'לדטי לא העביר את הסכום הנ"ל לישראמקו, כפי שהתחייב לעשות במסגרת ההתקשרות, אלא העביר את הסכומים הנ"ל לחשבונות של החברות שבשליטתו.

כנגד התקשרות זו, נטען, מסר דג'לדטי את מניותיו באינפיניטי לטרנס נפטא. כך נוצרה לנאשם הכנסה הונית, בשל העברת מניותיו באינפינטי לטרנס נפטא בגובה של 225 אלף דולר, וגם על הכנסה זו לא דיווח לפקיד השומה.

בכתב האישום צוין כי "הנאשם ביצע את המעשים האמורים תוך הסתרה והעלמה של הכנסותיו מעיני נושיו, הערמה על נושיו, הפרת התחייבויותיו החוזיות, התחמקות מהחזר חובותיו ותוך הפרת הכללים שחלו עליו בתקופת הכרזתו פושט-רגל".