פרטנר וסלקום לכחלון: לא להתערב בשיחות הבינ"ל

חברות הסלולר הוותיקות דורשות ממשרד התקשורת שלא ישנה את מבנה שוק השיחות לחו"ל באופן שיסייע לשחקנים הקטנים

על רקע התחרות העזה, פרטנר וסלקום דורשות ממשרד התקשורת שלא להתערב בשוק השיחות הבינלאומיות ולא לשנות את המבנה שלו כך שיסייע לשחקנים הקטנים.

שתי החברות הופיעו בפני המשרד במסגרת של מעין שימוע, שנועד למצוא פתרון למצוקות של 018 אקספון וחברות קטנות נוספות, שנפגעות כתוצאה משחיקתו של השוק הבינלאומי במתכונתו הישנה, בשל מעבר לחיוג לחו"ל במסגרת של חבילות ללא הגבלה.

פרטנר וסלקום טענו כי לא ייתכן כי הן אינן יכולות לשווק חבילות שמשלבות בין סלולר לשיחות בינלאומיות, זאת למרות שרכשו חברות בינלאומיות בסך כולל של 1.5 מיליארד שקל (פרטנר את 012 סמייל, וסלקום את 013 נטוויז'ן).

עם זאת, החברות מסכימות, לדבריהן, לצעדים מדודים שיסייעו ליצור שוויון הזדמנויות עבור לקוחות שרוצים לקבל שירות מחברה קטנה, או לאפשר לשחקניות הקטנות להשתתף במכרזים בהן יוכלו להציע מחירים לחו"ל כדי לעודד את התחרות.

הזדמנות שווה לתחרות

כפי שפורסם ב"גלובס", 018 אקספון הציעה למשרד התקשורת מודל, במסגרתו קבוצות התקשורת הגדולות יוכלו לממש את הסינרגיות הטמונות במבנה הקבוצתי שלהן, אך מאידך דרשה שהן לא יגבו ממנה עמלות הפצה גבוהות או קישוריות סלולריות, זאת כדי להעניק לה הזדמנות שווה לתחרות.

לדברי אקספון, הקישוריות הסלולריות מסבסדות את השיחות הבינלאומיות בפרטנר וסלקום, ולכן הן יכולות להציע אותן במסגרת של חבילת "הכול כלול".

מאידך, לחברות קטנות שאין מאחוריהן קבוצת תקשורת גדולה, אין יכולת דומה. לכן, אומרים באקספון, ראוי שהקישוריות הסלולרית עבור מי שמחייג דרכן לחו"ל תבוטל.