זרעי המהפכה

החתימה הצפויה של אניימה במכבי ת"א יכולה להכריע לא רק את גורל האליפות בעונה הקרובה, אלא גם לשנות לחלוטין את מפת השליטה בכדורגל הישראלי

1. הדרבי התל-אביבי בגביע הטוטו אמש (א') לא לימד יותר מדי דברים לקראת עונת 2012/13. שתי הקבוצות משחקות בסופר-סלואו מואשן כשהתירוץ הפופולרי להופעה העלובה ודאי יהיה הלחות הרמת-גנית של אוגוסט. מזל שלאף אחד לא גנבו את הנעליים.

גם הפועל וגם מכבי הביאו למשחק סגלים חסרים. חוץ מהשחקנים הלא כשירים למיניהם שנעדרו אתמול, בשתי הקבוצות מדברים על עוד 3-4 החתמות, לפחות, לפני שייסגר חלון ההעברות. זה אומר שמשחק כמו אמש הוא "על יבש" כמעט לחלוטין. הוא בעיקר פלטפורמה טובה למאמנים להבין את נקודות התורפה ולראות איפה יותר בוער להביא חיזוק.

הדיבור החזק הוא כמובן על וינסנט אניימה שיבוא למכבי ת"א (למרות שגיא חיימוב נתן הופעה מצוינת בשער של מכבי אתמול). לא סתם יש דיבור על אניימה. ההחתמה הצפויה של השוער הניגרי יכולה להתברר כנקודת המפנה של מכבי ת"א שתקועה כבר שנים. אולי אפילו נקודת מפנה של הכדורגל הישראלי כולו.

ההסבר: שחקנים כמו אניימה מכונים בספורט האמריקאי "פרנצ'ייז פלייר". אלו שחקנים שהם לא רק הטובים ביותר בקבוצה, אלא כאלו שאפשר לבנות סביבם את העתיד שלה. בהפועל ת"א של אניימה, הקבוצה תקפה בחמת זעם כל יריב. זה עלה לה אמנם בעודף ספיגות שאפילו אניימה לא הצליח לעצור, אבל מנגד כמות הכיבושים המאסיבית, שלא היתה מתאפשרת עם שחקני שדה שמתעסקים בהגנה ולא סומכים על מופעי ריחוף של השוער שלהם, סידרו להפועל אליפות ב-2010 בזכות הפרש שערים עדיף על זה של מכבי חיפה (גם שיטת הקיזוז סייעה למאמץ).

חודש לאחר מכן אניימה נתן משחק אגדי בשער של ניגריה במונדיאל מול ארגנטינה של ליאו מסי. ואז התפנה הפרנצ'ייז פלייר לקחת את האדומים לליגת האלופות ולכסף הגדול.

אניימה יכול להיות בדיוק מה שחסר למכבי ת"א לקחת אליפות ראשונה אחרי 10 שנים. ואם מיטש גולדהאר הביא לכאן מאמנים מברצלונה בזמן שמכבי לא משחקת אפילו באינטרטוטו, אפשר רק לדמיין מה הוא יביא כשמכבי תהיה בליגת האלופות, ומה זה יעשה למפת השליטה בליגת העל.

2. יום שבת, 19:45. אלי גוטמן תופס את יעקב שחר עם שריקת המחצית של הדרבי החיפאי, רגע לפני הירידה לבופה, ונראה כמשוחח איתו שיחה ערה על מכבי חיפה המתחדשת. רק לפני שנה טען שחר בראיון חגיגי למוסף פתיחת העונה של "ידיעות" שמאמן כמו גוטמן בחיים לא יכול לעבוד אצלו (ואחד כמו אלישע כן יכול). אבל גוטמן לא נעלב, לא משחק ברוגז ומנסה לקבל טיפים משחר. כי כרגע הראש שלו ממוקד רק במונדיאל ברזיל 2014, ובמשחק הפתיחה בעוד חודש באזרבייג'אן. אם גוטמן מפסיד שם, מסע הלוויה לקמפיין נוסף של הנבחרת יוצא לדרך לפני שגוטמן בכלל התחיל לעבוד.

חן עזרא ודאי היה אחד השחקנים שגוטמן בחן מקרוב בשבת. השוליה שלו, יוסי אבוקסיס, כבר סיפר שהרכש הטרי של חיפה ממכבי נתניה הוא "אחד המועמדים" לקבל זימון. עזרא, שבמונחים ישראלים הוא מומחה-על להובלת כדור, חייב להיות בפנקס של גוטמן ואבוקסיס. במיוחד כששחקני התקפה אחרים ואהובים במיוחד על-ידי צמד המאמנים, ורמוט ושכטר, עדיין מחפשים מועדון שיסכים להעסיק אותם.

כרגע עדיין בלתי אפשרי לנחש האם מחן עזרא ייצא השחקן שכולם חושבים. בינתיים סיפק שלמה שרף במהלך השידור בערוץ הספורט הצצה לתהליך גזירת הקופונים שליווה את הקריירה של עזרא. שרף סיפר על היום שבו מכר את הקשר מטוברוק לנתניה, תמורת 250 אלף דולר. כמה שנים אחר כך, נתניה מוכרת אותו לחיפה תמורת 5 מיליון שקל. "הייתי צריך לבקש עליו יותר", אומר הפרשן ואיש העסקים תוך כדי שידור. אחר-כך שרף, שלא מזמן כתב טור על משחק אותו ראה בסלולרי, מבקר את עטר שמחליף את בן טיפוחיו עזרא בדקה ה-70.