ביה"ד דחה את דרישת גילה אדרעי לצווי מניעה זמניים

ביה"ד אישר את המשך הצעדים המשמעתיים נגד חלק מחברי ועד עובדי הרכבת ■ הנהלת הרכבת התחייבה להפסיק את ההתנכלויות כלפי חברי הוועד המודחים

בית הדין לעבודה בחיפה דחה היום (ב') את דרישתם של גילה אדרעי ושי טל לקבלת צווים זמניים וארעיים כנגד הנהלת רכבת ישראל, ובקשתם לפיצוי כספי תידון בבית הדין לעבודה בחודש ספטמבר.

חלק מחברי ועד העובדים ברכבת הועמדו לשימוע לפני פיטורים, בין השאר בשל קיום אסיפות עובדים בניגוד להסכם הקיבוצי אשר פגעו בפעילות הסדירה של הרכבת; הכנסת גורמים חיצוניים למתחמי החברה; סירוב התקנת מכשיר איתוראן ברכב שירות רכבתי שאדרעי עשתה בו שימוש; וסירוב להשבת הרכב התפעולי לידי חברת רכבת ישראל.

בדיון שהתקיים היום בבית הדין לעבודה בחיפה נדחו על הסף הבקשות לסעדים זמניים כלשהם, ואושר המשך קיום הצעדים המשמעתיים.

בית הדין מתח ביקורת חריפה על אדרעי, טל וארגון "כוח לעובדים", על כך שציינו כי הינם פועלים על מנת להחליף את הארגון המייצג את עובדי הרכבת, מיד לאחר חתימת ההסכם הקיבוצי החדש מול ההסתדרות.

השופט קוגן ציין כי פעולה זו אינה מתיישבת עם פסק הדין הקודם של בית הדין הארצי לעבודה, אשר קבע תקופת מניעוּת של שנה מיום חתימת ההסכם הקיבוצי, בה לא יוחלף הארגון המייצג את העובדים.

בדיון יוצגה רכבת ישראל בידי עורך הדין גדעון רובין, אלון עזרא וליאור בונר ממשרד עורכי הדין רובין-שמואלביץ.

למרות שחברי הוועד לא דרשו סעד בשלב זה בקשר לוועדות המשמעת שהתקיימו אתמול, בדוברות הוועד טוענים כי עו"ד סיגל פעיל ממשרד אשר חלד ושות', המייצגת את חברי הוועד שהודחו, העלתה את נושא ועדות המשמעת במהלך הדיון, על מנת לאפשר לשופט ולנציגי הציבור להתרשם מדרך התנהלותה של הנהלת הרכבת, שאינה בוחלת בדבר, כמו גם האשמות כוזבות, כדי לבוא חשבון עם אותם חברי ועד.

"העתירה שהגיש ארגון 'כוח לעובדים' מייחסת להנהלת הרכבת עבירות חמורות של התנכלות לעובדים ופגיעה בחופש ההתארגנות. בגין המעשים הללו דרש ארגון 'כוח לעובדים' פיצוי כספי של 200 אלף שקל עבור כל מקרה (קיימים לפחות 8 מקרים שכאלה). במהלך ספטמבר הנושא יידון בבית הדין. זכות ההתארגנות וחופש ההתארגנות הן זכויות יסוד של כל עובד באשר הוא. מעסיק שמפר את הזכות האלמנטרית הזו, שיידע שהוא עשוי להיענש על כך בחומרה, ואנו מצפים מבית הדין שאכן כך יהיה", אמרה עו"ד פעיל.