נדלניאדה לעשירים: פנטהאוזים במחיר 3-10 מיליון שקל

אחרי שני אירועי "נדלניאדה" ולאור הקושי של הקבלנים למכור דירות יקרות, מארגן מרכז הבנייה יריד מכירות המוני - לפנטהאוזים בלבד ■ האירוע יתקיים בתחילת ספטמבר ■ "האירוע ימותג כאירוע יוקרה, אך לא כמנקר עיניים"

לאחר שני אירועי "הנדלניאדה" של מרכז הבנייה הישראלי, שבמרכזם עמדו מבצעי הנחות לדירות בפרויקטים שונים ברחבי הארץ, שוקדים כעת המארגנים על אירוע מכירות נוסף במתכונת דומה עם שינוי אחד - יריד שיוקדש לדירות פנטהאוז בלבד.

הנתונים האחרונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כמו גם נתוני החברות עצמן, מעידים על גידול במכירת דירות חדשות בחודשים האחרונים. אולם, הגידול במכירות מתרכז בעיקר בדירות רגילות בנות 4 ו-5 חדרים, כאשר את הדירות המיוחדות והיקרות עדיין מתקשים היזמים למכור.

היריד, שהשם שניתן לו הוא "עולם הפנטהאוזים", עתיד להתקיים בתחילת ספטמבר באיירפורט סיטי. "לראשונה בישראל ולאור פנייה של רבות מחברות הבנייה, יתקיים אירוע ארצי למכירת דירות פנטהאוז", מצהירים המארגנים במסמך שנשלח לחברות הבנייה המציע להם להשתתף ביריד המתוכנן, שהגיע לידי "גלובס".

עוד נכתב במסמך: "ממחקר שוק מקדים שערכנו עולה כי בישראל נבנים כיום כ-900 פנטהאוזים חדשים שטרם נמכרו. האירוע המתוכנן, יתמקד בקהל לקוחות הפוטנציאליים לקניית פנטהאוזים, וילווה בקמפיין רחב היקף שמטרתו הנה הבאת הקהל המתאים ליום האירוע ובמטרה להפגישו עם חברות הבנייה והקבלנים המשווקים דירות יוקרה אלו. מדובר ביריד ארצי המתאים לשיווקם של פנטהאוזים בסדרי גודל של 3-10 מיליון שקל".

בניגוד לירידים קודמים של מרכז הבנייה הישראלי, האירוע המדובר פונה לאוכלוסייה שונה ובעלת אמצעים ולא לקהל הרחב. לגבי מיתוג האירוע כתבו המארגנים לקבלנים כי "האירוע ימותג כאירוע יוקרה, אך לא כמנקר עיניים".

במקביל, במסגרת האווירה הכללית בענף, מציעים המארגנים למשווקי הדירות לספק תמריצים לרוכשים: "אנו ממליצים להגיע עם הנחות והטבות לימי האירוע". עבור ההשתתפות ביריד המדובר דורשים המארגנים 20 אלף שקל, לא כולל מע"מ, שבעבורו יקבל המציג ביתן בגודל 9 מ"ר.

במרכז הבנייה מעריכים כי אירוע מסוג זה המתוכנן להתקיים ביום שישי משעות הבוקר ועד שעות הצהריים עתיד למשוך כאלף איש. קהל היעד של מרכז הבנייה הוא לא רק יזמים וקבלנים אלא גם מתווכים ובעלי פנטהאוזים פרטיים המנסים למכור את דירתם בשוק יד שנייה.