מחזיקי אג"ח הגישו ייצוגית ב-51 מיליון שקל נגד דלק נדל"ן

טוענים כי יצחק תשובה ודלק נדל"ן לא עמדו בהתחייבויות לגבי הצעת רכש של אג"ח, והפרו בחוסר תום-לב את התחייבותם כלפי מחזיקי האג"ח ד', ה' וכ"ה

נמשכת הסערה סביב האיום בפירוק דלק נדל"ן , כאשר מחזיקי האג"ח הפרטיים לא ממתינים להסדר: לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית, בהיקף של כ-51 מיליון שקל, נגד דלק נדל"ן והחברות "גרין הון סיכון" ו"אפריל אם.איי" שבבעלות יצחק תשובה, בגין הפסדים שנגרמו לכאורה למשקיעים בדלק נדל"ן.

המבקשים, ברוך הלחמי ויצחק יעקב שטויר, ממחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן, טוענים כי יצחק תשובה ודלק נדל"ן לא עמדו בהתחייבויות שנטלו על עצמם לגבי הצעת רכש של אג"ח, והפרו בחוסר תום-לב את התחייבותם כלפי מחזיקי האג"ח בסדרות ד', ה' וכ"ה שהפיקה דלק נדל"ן.

הלחמי, המחזיק במיליון שקל ערך נקוב בסדרה ה' ו-796 אלף שקל בסדרה כ"ה, ושטויר, המחזיק ב-156 אלף שקל ערך נקוב מסדרה כ"ה ו-55 אלף שקל ערך נקוב של סדרה ד', טוענים כי תשובה לא עמד בהתחייבות בלתי חוזרת שלו לרכוש אג"ח של סדרות ד', ה' וכ"ה בערך הפארי בסך של כ-51 מיליון שקל. וזאת, נטען, על אף שכל התנאים המתלים שנכללו בכתב ההתחייבות התקיימו במלואם.

בכך, לטענתם, הפרו החברות הפרטיות בשליטת יצחק תשובה ודלק נדל"ן את החוזה עליו היו חתומות לטובת המחזיקים וגרמו לכלל מחזיקי האג"ח הפסדים.

"הנתבעות למעשה פועלות בשיטת 'מצליח', ובכך מונעות מהתובעים וחברי הקבוצה לצמצם את נזקיהם מעצם אחזקת האג"ח ומכללא הנתבעות מעשירות את כיסיהן, והכול תוך ניצול ציני ולא מקובל של התובעים ודומיהם, בהיותם ציבור שרכש ממיטב כספו את האג"ח", נטען בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד יוחי גבע.

"אין כל הצדקה"

מבעלות השליטה בדלק נדל"ן נמסר בתגובה: "אנו דוחים על הסף את הטענות המופרכות המועלות בתביעה. מדובר בניסיון של התובעים להפעיל לחץ פסול ערב ההצבעה על הסדר החוב בדלק נדל"ן.

"כידוע וכפי שפורסם, במסגרת הסדר החוב של דלק נדל"ן נכתב במפורש כי מבלי לגרוע מהטענות של הצדדים לעניין התוקף של כתב ההבנות (שכן לבעלות השליטה קיימות טענות בנושא זה), הרי שעם פרסום הסדר החוב ובכפוף לאישורו באסיפת הנושים, נדחה המועד לביצוע הצעת הרכש הקבוע בכתב ההבנות למועד מאוחר יותר.

"מאחר שאנו נמצאים ערב כינוס האסיפות בדלק נדל"ן וערב ההצבעות על הסדר החוב, אין כל הצדקה וכל טעם משפטי להגשת התביעה, ואנו דוחים את הטענות המועלות על הסף".