רוני אלרואי מציע למחזיקי האג"ח בקמן תספורת של 85%

אלרואי מציע למחזיקי סדרות האג"ח - א', ב' ו-ג', לרכוש 50% מהערך הנקוב שלהן תמורת 5 מיליון שקל ■ אלרואי מציב שורה של תנאים כדי שההסדר יצא לפועל

חברת האחזקות הכושלת קמן , בשליטת איש העסקים רוני אלרואי פרסמה הערב (ד') לבורסה מתווה חדש להסדר חוב שהיא מציעה למחזיקי 3 סדרות האג"ח שלה (סדרות א' ב' ו-ג'). במסגרת ההסדר, החברה מציעה לרכוש 50% מהערך הנקוב של האג"ח תמורת 5 מיליון שקל. קרי, תספורת של כ-85% מערכן, המוערך בכ-67 מיליון שקל.

אולם, אלרואי הציב למחזיקי האג"ח מספר תנאים כדי שההסדר יצא לפועל. ראשית, בעלי האג"ח לא ינקטו בצעדים משפטיים או יעמידו את האג"ח לפרעון מיידי בטווח של 6 חודשים מהמועד שלאחר ביצוע ההסדר. שנית, אלרואי מועדי התשלום הצפויים להתבצע במהלך תקופה הביניים בכל אחת מהסדרות ידחו ליום האחרון בחודש הקלנדרי בו תסתיים תקופת הביניים. שלישית, מחזיקי האג"ח יראו בסכום שישולם בהצעת הרכש, כלומר ה-5 מיליון שקל תחושב כחלק אינגרלי מכל סכום שבו יזרים אלראוי בעתיד במסגרת הסדרים עתידיים.

כמו כן, ההצעה תותנה בכך שתהיה היענות להצעת הרכש בהיקף של לכל הפחות 30% מהערך הנקוב של כל אחת מהסדרות. ההצעה תבוטל במקרה שבו תוגש בקשת פירוק כנגד החברה והיא לא תבוטל במשך 45 ימים מיום הגשתה, וכן אם יתמנה לחברה מפרק זמני או קבוע ע"י בית המשפט.

רשימת הנושים של חברת האחזקות הקורסת כוללת בין היתר ארבעה סדרות אג"ח, ארבעה בנקים שונים, שתי חברות ביטוח וקרן השקעות אחת. החוב הכולל של החברה לכל נושיה מסתכם בכ- 689 מיליון שקל (430 מיליון לבנק דיסקונט), שחלקו נוצר בעקבות סדרת השקעות כושלות וממונפות שהיא ביצעה בין השנים 2005-2008. כעת השאלה שעומדת על הפרק האם מחזיקי האג"ח יקבלו את ההסדר המציע להם תספורת גבוהה או ידחו אותה על הסף.