דלק קידוחים ואבנר מושכות 205 מ' ד' כ"א מבנקים זרים

דיווח לבורסה: התקיימו כל התנאים המוקדמים לביצוע משיכה ראשונה מסך ההלוואה שקיבלו השותפויות מקונסורציום בנקים זרים בראשות HSBC וברקליס, על סך 400 מיליון דולר כל אחת

דלק קידוחים ואבנר מדווחות היום (ד') לבורסה כי התקיימו כל התנאים המוקדמים לביצוע משיכה ראשונה מסך ההלוואה שקיבלו השותפויות מקונסורציום בנקים זרים בראשות HSBC וברקליס, על סך 400 מיליון דולר כל אחת.

על פי הדיווח, המשיכה הראשונה בסך 205 מיליון דולר (נטו, כל אחת) צפויה להתבצע בימים הקרובים, כאשר הכספים ישמשו, בין היתר, לפירעון מלא של יתרת הלוואת הגישור מחודש יוני 2010 בסך של 191.5 מיליון דולר שניתנה למימון חלקן של השותפויות בתוכנית הפיתוח של מאגר "תמר".

נזכיר כי פיתוחו של מאגר "תמר" מתנהל בקצב מואץ, כאשר על פי הצפי כבר במהלך הרבעון השני של 2013 יוזרם גז טבעי מהמאגר לחופי ישראל.

מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו ציין כי "חבילת המימון היא אבן דרך משמעותית שתבטיח את פיתוח מאגר 'תמר' ותסייע בקידום פיתוח 'לוויתן'. מדובר בהבעת אמון ביכולת של קבוצת דלק ושל תעשיית הנפט-גז המקומית, גם בימים של סופה פיננסית גלובלית".

מנכ"ל אבנר ויו"ר דלק קידוחים גדעון תדמור אמר כי "מדובר בהישג בלתי רגיל. המימון של פרויקט 'תמר' הושלם. המדובר במימון חסר תקדים במושגי המשק הישראלי אשר יאפשר פיתוח מהיר של תגליות הגז, שיזניקו את משק האנרגיה הישראלי קדימה".

מנכ"ל HSBC ישראל, יהודה לוי אמר כי "HSBC גאה להוביל את מימון תמר, אחד הפרויקטים הלאומיים החשובים והמורכבים ביותר בשנים האחרונות, התורם תרומה עצומה למשק הישראלי. מימון הפיתוח של תמר חייב פלטפורמה רחבה של הון ונזילות, לצד הסתמכות על מומחיות בינלאומית בתחום הגז והנפט. זוהי דוגמה קלאסית לחשיבות הבנקים הזרים לכלכלת ישראל בכלל, ולעוצמת HSBC ישראל ויכולותיו בפרט".

קונסרציום הבנקים הזרים יוצג על ידי משרד יגאל ארנון ושות'.