אבו-חבלה: "השולטים היום בבנק לאומי הם מוסדיים שחרטו על דגלם להיות לבנים כמו שאמר שלמה מעוז"

זיאד אבו-חבלה דורש מהמפקח על הבנקים דודו זקן לעצור את מינוי הדירקטורים בבנק לאומי, בטענה שהבחירה "לא נבעה משיקולים מקצועיים" ■ "פסלו את מועמדותי מראש על רקע לאומני ושמרו כי החברים יהיו מתוך המועדון שלהם"

זיאד אבו-חבלה, שהיה מועמד לתפקיד דירקטור בבנק לאומי, פנה למפקח על הבנקים דודו זקן בבקשה לעצור את מינוי הדירקטורים כיוון שלטענתו הבחירה "לא נבעה משיקולים מקצועיים". אבו-חבלה טוען כי המוסדיים "חרטו על דגלם להיות לבנים", והעלה את נאום "בנק הלבנים" המפורסם של הכלכלן שלמה מעוז משנה שעברה.

"השולטים היום בבנק לאומי הם המוסדיים אשר חרטו על דגלם להיות לבנים כפי שבא לידי ביטוי עם שלמה מעוז", כותב אבו-חבלה לזקן. הוא התכוון לנאום של מעוז בו אמר שלאומי הוא בנק של "לבנים". לדברי אבו-חבלה, "בחירת הדירקטורים על ידי המוסדיים לא נבעה משיקולים מקצועיים ובכל הקשור בי נבעה משיקולי אתניים".

אבו-חבלה, רואה חשבון במקצועו, הינו בעל תואר שני במדעי המדינה ומינהל עסקים בתוכנית הבינלאומית של אוניברסיטת ת"א, וכמו כן הוא תלמיד מחקר לקראת תואר שלישי ובעל ניסיון יותר מ-10 שנים בפירמות מובילות כדוגמת קסלמן את קסלמן וארנסט אנד יאנג.

כשהתמודד לאחרונה על תפקיד דירקטור בבנק לאומי, אבו-חבלה היה המתמודד הערבי היחיד מבין 9 המועמדים הסופיים.

"זו ההזדמנות הראשונה שאני מתמודד ברמה כל כך גבוהה ומול גורמים בדרגה של לקוחות מוסדיים, ממשלה וכו'. לא ידעתי מה מותר לי ומה אסור. כערבי פחדתי לאורך כל הדרך שאם אני אנקוט בצעד שגוי אזי ינצלו את זה לפסילת מועמדות, ולכן הייתי זהיר לאורך כל הדרך, כותב אבו-חבלה לזקן.

לטענת אבו-חבלה, המוסדיים "פסלו את מועמדותי מראש על רקע לאומני ושמרו כי החברים יהיו מתוך המועדון שלהם. כערבי, לא ניתנה לי הזדמנות שווה עם שאר המועמדים והיה אמור להיות לי הזדמנות עדיפה משאר המועמדים מכוח ייצוג הולם לאוכלוסייה הערבית".