שיתוף-פעולה עם פוג'יטסו יניב ללוסיד הישראלית מיליוני ד'

החברה דיווחה היום כי ענקית האלקטרוניקה פוג'יטסו תשלב את התוכנה של לוסיד, להאצת ביצועים גרפיים, במחשבים הנייחים מתוצרתה

חברת הסטארט-אפ הישראלית לוסיד (Lucid) מדווחת היום על שיתוף פעולה נוסף עם ענקית מחשוב. החברה דיווחה היום כי ענקית האלקטרוניקה פוג'יטסו, תשלב את התוכנה של לוסיד, להאצת ביצועים גרפיים, במחשבים הנייחים מתוצרתה. בלוסיד מעריכים כי פוטנציאל המכירות של מחשבי פוג'יטסו שבהם משולבת התוכנה הוא כמיליון יחידות, מה שעשוי לספק ללוסיד הכנסות של כמה מיליוני דולרים כתוצאה מהשת"פ.

את לוסיד הקימו ב-2003 ד"ר ראובן בקלאש, אפי פוגל ואופיר רמז, שמשמש כנשיאה, והיא מנוהלת על-ידי משה שטיינר. החברה, שהחלה את דרכה בחממת מעיין ונצ'רס, מפתחת טכנולוגיה שמאיצה את הביצועים הגרפיים של המחשב, מה שיכול להיות מאוד אפקטיבי בתכני מולטימדיה מורכבים ויישומים הנדסיים, זאת על-ידי ארכיטקטורה שמאפשרת ניהול חכם וחסכוני של רכיבים גרפיים בלוח האם במחשב.

מגעים עם יצרניות נוספות

לוסיד יצאה לדרך כספקית שבבים, אולם שינתה את המודל לפני כשנתיים והיא מספקת כיום תוכנה שמשתלבת כחלק ממערכת ההפעלה. לוסיד כבר דיווחה השנה על שני שיתופי פעולה עם מותגים בולטים מעולם המחשוב - אסוס ואינטל. בחברה מציינים כי "מתקיימים מגעים נוספים עם יצרניות חומרה מובילות בעולם".

בחברה השקיעו עד כה 40 מיליון דולר על-ידי הקרנות רו ונצ'רס (Rho Ventures), גיזה, ג'נסיס ואינטל קפיטל. אחת המחזיקות הקודמות בחברה, חברת מעין ונצ'רס הבורסאית, העריכה בדוחות לרבעון הראשון של השנה כי אחזקותיה בחברה (כ-0.3%) שוות 154 אלף שקל, מה שמשקף לחברה שווי של 10-15 מיליון דולר בסך הכול. לדברי רמז, החברה תחצה השנה את סף ה-10 מיליון רישיונות, מה שישקף קצב הכנסות שנתי של מעל ל-10 מיליון דולר.