בקשה לייצוגית נגד תנובה בגין חדירת חומרי ניקוי לחלב 3%

התביעה, בהיקף 71 מיליון שקל, הוגשה עקב הודעת החברה אמש ■ ‎התובעים טוענים כי על תנובה לפצותם בגין עוגמת-הנפש שנגרמה להם בעקבות האירוע

תביעה ייצוגית ראשונה בעקבות הודעת תנובה על חדירת חומר ניקוי לקרטוני החלב. לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה הבוקר (ה') בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 71 מיליון שקל נגד תנובה, בעקבות הודעת החברה אמש (ד') על חדירת חומר ניקוי לאלפי קרטוני חלב 3% שתוקפם יפוג ב-22 באוגוסט.

המבקשת, שלי שפיר, תושבת ראשון-לציון, מציינת בתביעתה כי היא צורכת את מוצרי החלב של תנובה באופן קבוע ויומיומי, ובכלל זה חלב 3%.

על-פי התביעה, בתחילת אוגוסט 2012 רכשה התובעת את החלב, אולם כאשר השתמשה בו נוכחה כי יש לו טעם רע במיוחד ומעורר גועל, ונודף ממנו ריח רע.

לדבריה, התעוררו בה רגשות גועל, והיא ומשפחתה חששו לבריאותם, וכתוצאה מכל אלה נגרמה להם עוגמת-נפש רבה.

על-פי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד רם גורודיסקי, התובעת לא הבינה מהי הסיבה לטעם ולריח המבחילים של המוצר, ומיהרה לזרוק אותו לפח. רק ב-8 באוגוסט, בעקבות הודעה של תנובה לעיתונות כי היא מכרה ושיווקה את המוצר כאשר הוא מכיל חומר ניקוי, הבינה התובית מה הייתה הסיבה לריח ולטעם של המוצר שרכשה.

לדברי התובעת, יש להניח כי גם אם הפגם או הקלקול לא הופיעו בכל אריזות המוצר שנמכרו, החשש מפניו גרם לצרכנים לזרוק לפח גם אריזות שלא נפגעו. יתרה מזאת, לטענתה, גם מי שהחליף את המוצרים המקולקלים בחדשים או שהשיב אותם וקיבל את כספו בחזרה, עדיין סבל נזק הנובע מעוגמת-הנפש שנגרמה לו ולמשפחתו ומהטרחה הנוספת ובזבוז הזמן שנגרמו לו עקב החזרת המוצר המקולקל.

את הנזק שנגרם למי שרכש מוצרי תנובה בימים אלה וצרך אותם אומדת התובעת בכ-5,000 שקל, ואת הנזק למי שקנה וטרם הספיק לצרוך עקב הודעת החברה אומדת התובעת בכ-1,000 שקל.