בכיר ברשות השידור איים על היועצת המשפטית

יואב הורוביץ אמר לעו"ד חנה מצקביץ': "תפסיקי עם המלחמות או שאטפל בך" ■ בעלה הגיע וצעק: "מי זה שאיים על אשתי?" ■ הורוביץ: "לא אמרתי את הדברים"

דרמה במסדרונות רוממה: חבר הוועד המנהל של רשות השידור, יואב הורוביץ, ניגש אמש (ד') ליועצת המשפטית של הרשות, עו"ד חנה מצקביץ', ואמר לה: "את תפסיקי עם המלחמות שלך, אחרת אני עוד אטפל בך".

זמן קצר לאחר מכן התעלפה מצקביץ' במשרדה ופונתה לבית-החולים שערי צדק באמבולנס.

הורוביץ מכחיש כי הדברים נאמרו ואומר ל"גלובס" כי "מעולם לא אמרתי לגברת מצקביץ' את הדברים המיוחסים לי - לא במפורש, לא במשתמע ולא במרומז, לא אתמול ולא בשום הזדמנות אחרת".

הדברים החמורים נאמרו לכאורה למצקביץ', שעוד קודם כבר חשה ברע, במסדרון של בית רשות השידור, כאשר יצאה לרגע מהאולם בו התנהל הדיון של מליאת הרשות. זמן קצר לאחר מכן חזרה מצקביץ' לאולם, ובנוכחות חברי מליאה אחרים פנתה להורוביץ, טפחה לו על השכם ולתדהמת החברים שאלה אותו: "מה אמרת לי?". בתגובה ענה לה הורוביץ: "לא אמרתי לך כלום". בקול רם יותר ענתה מצקביץ' נחרצות: "אתה איימת עליי. ברגע זה אתה איימת עליי". הורוביץ הסתובב ושתק.

גורמים במליאת רשות השידור סיפרו היום (ה') ל"גלובס" כי לאחר זמן מה יצאה מצקביץ' שוב מהמליאה, עלתה לחדרה, חייגה בנוכחות המזכירות לבעלה, עדכנה אותו במצבה ובדין והדברים עם הורוביץ והתעלפה. אמבולנס שהגיע למקום פינה אותה לבית-החולים.

בעלה של מצקביץ', שהגיע לבית רשות השידור בירושלים זמן קצר לאחר מכן, פונה מהמקום על-ידי 4 מאבטחים, לאחר שביקש להיכנס לאולם בו התקיימה מליאת רשות השידור, כשהוא צועק "מי זה הורוביץ שאיים על אשתי?".

לחצים כבדים

בסביבתה של עו"ד מצקביץ' מספרים כי בימים האחרונים הופעלו עליה לחצים כבדים להוציא חוות-דעת משפטית, לפיה חברי מליאת רשות השידור אינם יכולים לדון ולהצביע על החלטת המנכ"ל, יוני-בן מנחם, ומנהל קול ישראל, מיקי מירו, להוסיף מגישים "מאזנים" לצד קרן נויבך בתוכנית "סדר יום".

בניגוד לעמדת ההנהלה, הודיעה אתמול מצקביץ' בפתח הדיון כי המליאה רשאית לדון ולהחליט לגבי כל תוכנית או משדר. כפי שפורסם לראשונה באתר "גלובס", בסוף הדיון החליטה המליאה כי ההחלטה להציב מגישים "מאזנים" מבוטלת.

בעיני אנשים רבים גורמים רבים ברשות השידור ומחוץ לה נחשבת עו"ד מצקביץ' לאחד הגורמים היחידים שמונעים מהנהלת רשות השידור לבצע הליכים בלתי תקינים. כך לדוגמה, מצקביץ' היא זאת שאמורה לאשר בפני האוצר את תקינות המינויים השונים של זליג רבינוביץ', עוזרו הבכיר של מנכ"ל רשות השידור.

כזכור, לפני כשבועים אסר בית הדין על רבינוביץ', הנחשב כיום ל"איש החזק" ברשות השידור, לשמש בתפקידי ניהול שונים עד לדיון בעניין בספטמבר. למרות זאת, יו"ר הרשות, אמיר גילת, והמנכ"ל, בן-מנחם, הכריזו עליו בטקס החתימה על הרפורמה כמרכז הרפורמה. מצקביץ', כאמור, צריכה לאשר את תקינות המינוי.

הורוביץ שימש בעבר כמנהל מטה הבחירות של נתניהו, אותו הכיר בעת שירותם הצבאי. הוא נחשב למקורב לנתניהו גם היום, ובראיון ל"גלובס" אמר באחרונה כי נתניהו הוא "חבר, ואני גאה בזה".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מעולם לא נאמרו דברים כאלה, וייחוסם לחבר הוועד המנהל יואב הורוביץ מהווה לשון הרע".