קבוצת דלק מכרה כ-5% מדלק US תמורת 285 מיליון שקל

תרשום בדוחות הרבעון השלישי רווח חשבונאי לפני מס בסך של כ-134 מיליון שקל ■ מחיר המימוש משקף לדלק US שווי של כ-1.4 מיליארד דולר ■ לאחר המכירה קבוצת דלק תחזיק ב-63% בדלק US

קבוצת דלק (באמצעות דלק פטרוליום) מכרה ביום חמישי האחרון 5.15% מהחזקותיה בחברת דלק US למוסד פיננסי זר, תמורת כ-285 מיליון שקל. מחיר המימוש הוא 23.85 דולר למניה, המשקף לדלק US שווי של כ-1.4 מיליארד דולר. לאחר המכירה קבוצת דלק תחזיק ב-63% בדלק US.

בעקבות המכירה קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה תרשום בדוחות הרבעון השלישי רווח חשבונאי לפני מס בסך של כ-134 מיליון שקל, אשר ייזקף כגידול בהון העצמי של הקבוצה.

אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק, מסר כי "העסקה תגדיל את יתרות המזומנים של הקבוצה, והיא הוכחה לגמישות הפיננסית שלנו, לאיכות האחזקות, וליכולתנו לממש אחזקות סחירות מבלי לאבד שליטה בנכסי הליבה של הקבוצה. גם לאחר העסקה קבוצת דלק רואה בדלק US כאחת הזרועות החזקות בקבוצה אשר ימשיכו לתרום לנזילות ולהציף ערך לקבוצה".

דלק US פועלת בתחום זיקוק והפצה של מוצרי נפט, ובהפעלת תחנות תדלוק ומרכזי נוחות ברחבי ארה"ב. החברה רשמה ברבעון השני רווח נקי מתואם של כ-69 מיליון דולר, כאשר שלושת מגזרי הפעילות של החברה הציגו שיפור ברווחיות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יתרת המזומנים נכון לתום הרבעון השני הסתכמה ב-321.1 מיליון דולר.