אמא טאליבן

בערוץ 10, מבלי משים, עשו שירות טוב לדניאלה וייס, שייחלה למדינת הלכה

"פנים אמיתיות", יום א' 21:00, ערוץ 10

לעת בלותו הייתה לו עדנה, לערוץ 10. אמנם הורגלנו בשנים האחרונות שכמעט כל עונה בערוץ הזה היא הראשונה לשארית חייו, אבל גם היפוכונדרים מתים לבסוף. לפיכך, ייתכן מאוד שגם העונה הזאת של "פנים אמיתיות" היא שירת הברבור שלו, וחבל. לא צפיתי מבעוד מועד בתוכנית שתשודר הערב (א'), ובכל זאת, אין בדעתי להחמיצה.

שירות טוב עשו, אולי מבלי משים, בערוץ 10 לדניאלה וייס. עוד בטרם ימהר כל צופה חילוני להזדעזע מהמשפט שבו היא מייחלת לכך שההלכה תהיה החוק במדינת ישראל, משאלה שאני בטוח שמפחידה לא מעט ישראלים טובים יותר מהפצצה האיראנית, וכבר מתחלפות פניה המיוסרות של וייס, בגופה המייסר של מורן אטיאס, בתחתונים וחזייה, כשהיא כרוכה על מוט, כקדימון לפרק ה"מייקינג אוף" של "אלנבי", שישודר מיד אחרי תוכניתו של אמנון לוי.

המסר עושה עוול למי שהם עדיין הרוב של תושבי מדינת ישראל: או מדינת הלכה - או מדינת פריצות מוחלטת כמו שמתוארת ב"אלנבי". כאילו שני האנשים שמאחורי התוכניות, גם אמנון לוי וגם גדי טאוב, אינם הוכחה לכך שיש חיים גם באמצע.

אפשר שמול המסך יושבות כרגע משפחות, מתבוננות בוייס מחד ובחשפניות מאידך, משפילות מבט אל הילדים ומהרהרות האם מדינת הלכה, כמו הטאליבן באפגניסטן, אינה תסריט גרוע כל-כך.

תפילת נעילה

אולימפיאדת לונדון, טקס הסיום, יום א' 22:30, ערוץ 1

נדמה כי בעקבות האולימפיאדה שננעלת הערב - קרנה של בריטניה, שכבר מזמן אינה אימפריה, עלתה רבות. גם בגלל האווירה הנעימה במשחקים, גם בגלל הישגי הספורטאים האנגלים.

טקס הנעילה הערב, כדרכם של טקסים מסוגו, יהיה פחות ססגוני ומרשים מטקס הפתיחה המרהיב. גם כאן יהיה הומאז' לתרבות הקולוניאליסטית הנכחדת, גם כאן יתרגמו כל שורה לצרפתית, הגם שזו כבר מזמן אינה שפה בינלאומית.

ובסוף יהיו זיקוקים, ואולי קצת סמבה שתזכיר לנו שההתכנסות הבאה של העולם הישן, תיערך דווקא בעולם החדש, בריו שבברזיל, יעד אקזוטי שגם אותו יפקדו בהמוניהם בעוד 4 שנים, מי שניזונים מכספי האגרה שלנו.