נכשל מכרז שפרסמה נתג"ז עבור יועץ לחברה

החברה הממשלתית שאחראית על רשת הזרמת הגז הארצית, מתקשה למצוא יועץ מקצועי בינלאומי ברמה נאותה ■ ל"גלובס" נודע כי החברה לא הייתה מרוצה מהרמה של המועמדים במכרז

נתג"ז, החברה הממשלתית שאחראית על רשת הזרמת הגז הארצית, מתקשה למצוא יועץ מקצועי בינלאומי ברמה נאותה. ל"גלובס" נודע כי מכרז שפרסמה החברה למציאת יועץ הסתיים בכישלון לאחר שהנהלת החברה לא הייתה מרוצה מרמתם האישית של היועצים שהתמודדו במכרז.

לאחר כישלון המכרז החליטה החברה לפנות ללא מכרז לחברות בינלאומיות אחרות בניסיון למצוא יועץ מתאים, אך עד כה ללא הצלחה.

חברת נתיבי הגז שהוקמה בסוף 2003 נעזרה בשמונה השנים האחרונות בשירותיו של יועץ בינלאומי מטעם E-ON ענקית אנרגיה גרמנית. לפני כשנה הודיע היועץ על כוונתו לפרוש לגמלאות ונתג"ז החליטה לפרסם מכרז למציאת יועץ חדש. למכרז ניגשו נמספר חברות זרות אך רק שתיים E-ON ו-ILF הגרמניות עמדו בתנאי הסף. ואולם בשלב הטכני הוחלט לפסול את שתי החברות, בנימוק שהיועצים שהציעו לא היה ברמה נאותה.

לאחר ביטול המכרז פנתה נתג"ז למספר חברות אחרות ובהן Southern Union Gas האמריקאית ובדקה עימן את האפשרות לשכור שירותי ייעוץ ללא מכרז.

מנתג"ז נמסר בתגובה: "בתקופה האחרונה נתג"ז פועלת לאיתור יועצים מקצועיים בתחום הגז הטבעי. נתג"ז פועלת עפ"י הסטנדרטים והתקנים בין לאומיים גבוהים ביותר בתחום ולכן אין באפשרותה החברה להתפשר על רמת היועצים ואיכות עבודתם. נתג"ז פועלת במסגרת זכויותיה על פי הדין לאיתור יועץ מתאים אשר ימלא אחר צרכי החברה ומערכת ההולכה הארצית אשר משרתת את תושבי המדינה כולה".