קרדן רכב מבקשת לרכוש שליטה ביבואנית פרארי בישראל

בחברת קרדן רכב מעוניינים לקבל לידיהם את השליטה ביבואנית, אוטו איטליה, מימוש אופציה לרכישת 10% נוספים מהחברה

בחברת קרדן רכב מזהים פוטנציאל במכירות מכוניות היוקרה של פרארי ומזראטי בישראל, ומעוניינים לקבל לידיהם את השליטה ביבואנית, אוטו איטליה, באמצעות מימוש אופציה לרכישת 10% נוספים מהחברה. בדוחות קרדן רכב שפורסמו הבוקר, עדכנה החברה כי היא "ממתינה לקבלת אישור יצרניות פרארי ומזראטי למימוש האופציה כאמור, ומנהלת מגעים בנדון עם בעל המניות הנוסף".

באפריל 2011 חתמה קרדן רכב על הסכם לרכישת 50% ממניות אוטו איטליה מידיו של איש העסקים זוהר אלון תמורת 10 מיליון שקל. במסגרת זו קיבלה אופציה לרכישת 10%-25% נוספים מהון מניות היבואנית, תמורת 120 אלף שקל ל-1%, בכפוף לאישור יצרניות כלי הרכב. לפיכך, ההשקעה ברכישת המניות הנוספות צפויה לעמוד על כ-1.2 מיליון שקל.

מנתוני משרד התחבורה עולה, כי במחצית הראשונה של 2012 מכרה אוטו איטליה, שאולם התצוגה שלה ממוקם בבית קרדן בת"א, 13 כלי רכב - 7 מזראטי ו-6 פרארי. המחיר למכונית - כמיליון שקל.

קרדן רכב היא זכיינות חברת השכרת הרכב אוויס בישראל. מדוחות החברה לרבעון השני עולה כי סיכמה את הרבעון בהפסד של 2.6 מיליון שקל, המצטבר להפסד של כ-11 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה; זאת על רקע שחיקה בשיעורי הרווחיות הגולמית והתפעולית. החברה נפגעת מירידה בהיקפי הפעילות ומשחיקה במחירים, שבאו לידי ביטוי בירידה של 11.5% בהכנסות הרבעון לכ-331 מיליון שקל, ושל 10% במחצית השנה לרמה של כ-684 מיליון שקל.

קרדן רכב נמצאת בשליטתם המשותפת של קרדן ישראל וחברת המזרח של משפחת עיני (הצדדים שותפים גם ביבואנית הרכב UMI). מתחילת השנה איבדה מניית החברה 28% מערכה, ומחירה משקף לקרדן רכב שווי של כ-250 מיליון שקל.