99 מ' ד' הפסד לבזן ברבעון; רוזן: "מחיר הנפט השפיע"

החברה דיווחה על הפסד של כ-99 מיליון דולר לאור הירידה במחירי הנפט הגולמי, אשר פגע בשווי מלאיה ■ יצרה תזרים מזומנים של כ-637 מיליון דולר ברבעון וצמצמה החוב הפיננסי בכ-627 מיליון דולר

חברת בזן , תשלובת הזיקוק והפטרוכימיה הגדולה בישראל, מודיעה היום (ב') על פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2012, תוך שהיא מציגה הפסד נקי של כ-99 מיליון דולר, בעיקר לאור ירידה במחיר הנפט. מנגד, דיווחה החברה על יצירת תזרים מזומנים של כ-637 מיליון דולר ברבעון, בעוד החוב הפיננסי של החברה הצטמצם בכ-627 מיליון דולר.

הכנסות החברה הסתכמו בכ-2.4 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה, לעומת הכנסות של 2.6 מיליארד דולר בשנה שעברה. בשורה התחתונה, כאמור, דיווחה החברה על הפסד נקי של כ-99 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 50 מיליון דולר אשתקד - זאת, בעיקר לאור הפסדי החברה, הנובעים מירידת מחירי הנפט הגולמי, אשר פגע בשווי מלאי החברה.

הוצאות המימון של החברה הסתכמו בכ-26 מיליון דולר, לעומת 24 מיליון דולר אשתקד. זאת, בעוד החברה דיווחה על תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת ברבעון, של כ-637 מיליון דולר - לעומת תזרים של כ-161 מיליון דולר אשתקד.

עוד מדווחת החברה על עלייה במרווח הזיקוק המנוטרל ברבעון לכ-6.1 דולר לחבית, ביחס למרווח הייחוס אשר עמד על 5.6 דולר לחבית. זאת בהשוואה לנתונים אשתקד, אשר עמדו על כ-1.5 דולר לחבית, ביחס למרווח הייחוס אשר עמד על 1.6 דולר לחבית.

יוסי רוזן, יו"ר בזן, אמר עם פרסום הדוחות כי "שינויים תכופים במחירי הנפט ובמרווחי הזיקוק ממשיכים להשפיע על תוצאות בזן גם ברבעון השני של 2012. אולם אם ננטרל את ההשפעות הללו נראה שוב כי בזן השכילה להמשיך לפעול להשגת המטרות האסטרטגיות והתיפעוליות ולבצע מהלכים ניהוליים על מנת להציג מספר פרמטרים תפעוליים מאוד חזקים".

לדברי פינחס בוכריס, מנכ"ל בזן, "ברבעון השני של 2012 באו לידי ביטוי משמעותי מהלכים ניהוליים נרחבים שביצענו בחודשים האחרונים. בזן ייצרה ברבעון זה תזרים מוזמנים מפעילות שוטפת בהיקף של 637 מיליון דולר והקטינה את החוב הפיננסי נטו שלה ב-627 מיליון דולר".