פרשת ניצב ניסו שחם: היום נערך שימוע לתנ"צ ניסים אדרי

אדרי מועמד להדחה מהמשטרה, אחרי שלפי החשד שיקר לגבי מידע שהיה בידיו בפרשת ניסו שחם ■ במקביל נמשכים ההליכים נגד שחם, וייתכן כי ייאלץ לפרוש

פרשת ההטרדה המינית לכאורה של ניצב ניסו שחם: למפקד מרחב ציון, תת-ניצב ניסים אדרי, נערך היום (ב') שימוע בעיצומה של החופשה שנכפתה עליו - כך דווח בגלי צה"ל.

אדרי אמור לעמוד לדין משמעתי לפי המלצת המחלקה לחקירות שוטרים, לאחר שעל-פי החשד לא העביר מידע שהועבר לידיעתו על עבירות מין שביצע מפקדו.

העבירה החמורה יותר המיוחסת לאדרי היא העובדה שישב מול חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים והכחיש כי קיבל מידע כזה. עימות עם הקצין שהעביר לו את המידע גרם לו להודות, וכך נקבע כי שיקר.

הבוקר הוא הגיע עם עורך דינו, ציון אמיר, למחלקת המשמעת במשטרה, וקיבל לידיו את חומר החקירה בעניינו. בסיום השימוע תתקבל החלטה לגביו.

ההערכה היא כי המפכ"ל, יוחנן דנינו, ידיח את אדרי מהארגון, כפי שעשה מקבילו בצה"ל, הרמטכ"ל, כשתפס קצינים משקרים - נורמה שאינה ראויה או מקובלת בארגון.

חקירתו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, הנמצא בחופשה כפויה, נמצאת לקראת סיום. ההערכה היא כי יומלץ להעמיד את שחם לדין פלילי בשל החשדות נגדו. עם זאת, ייתכן כי שחם יפרוש לאלתר מהארגון, וייסגרו ההליכים נגדו. לאחר מכן צפויים המפכ"ל והשר לבטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', לבצע סבב מינויים בסגל הבכיר של המשטרה.