שפע ימים: מצאנו בישראל אבן יקרה הגדולה ביותר בעולם

החברה, שעוסקת בחיפוש וכריית אבנים יקרות, מדווחת לבורסה כי מצאה אבן מואסנייט בגודל 4.1 מ"מ - הגדול ביותר שהתגלה עד היום בעולם

חברת שפע ימים (לשעבר אלוני מיתר) שנמצאת בהשעייה ממסחר בבורסה, דיווחה כי מצאה אבן יקרה ונדירה בשטחי החיפוש שלה בשם מואסנייט (moissanite) בגודל של 4.1 מ"מ - הגדול ביותר שהתגלה עד היום בעולם, לדברי החברה.

שפע ימים עוסקת בחיפוש וכריית אבנים יקרות בשטח צפון הארץ, בין השאר בנחל הקישון, והיא נמצאת בשליטת משפחת טאוב. מנכ"ל החברה הוא אברהם טאוב ויו"ר הדירקטוריון הוא שמעון הייבלום.

שפע ימים - סיפור על אמונה ויהלומים

שפע ימים מוסרת כי למיטב ידיעתה, אבן המואסנייט הגדולה ביותר שנמצאת עד היום בעולם היתה בגודל 2.2 מ"מ. החברה מצאה אבנים בגדלים של 3.5 ו-4.1 מ"מ. מוקדם יותר השנה החברה מצאה ממצאים לאבנים בגודל 3 מ"מ. המואסנייט הוא המינרל הקרוב ביותר בטבע ליהלום בדרגת הקושי שלו, ולדברי החברה הוא ידוע גם כאבן חן יקרה ונדירה יותר מהיהלום.

שפע ימים לא יודעת להעריך כרגע את שווי האבן שמצאה, עקב נדירותה וכן כי לא נמצאו עד היום אבנים בגדלים כאלה. כן מציינת החברה כי המואסנייט שמצאה מיוצר ונמכר באופן סינטטי, בשווי יקר יותר מהיהלום הסינטטי. שפע ימים מציינת כי שווי אבן המואסנייט אשר נמצאה איננו מהותי בשל גודלה, ואין כל ודאות כי יימצאו מרבצים של אבני מואסנייט בעלי כדאיות כלכלית בעתיד.