אבנר ודלק קידוחים במגעים להכנסת שותף זר ל"לוויתן"

הערכות: גזפרום הרוסית וטוטאל הצרפתית הן בין המתמודדים הרציניים לכניסה ל"לוויתן" ■ הרווח ירד ב-64% בשל ירידה ביכולת הפקת הגז הטבעי מ"מרי B" ■ ההכנסות ירדו ב-55% ל-16.3 מיליון דולר

שותפויות חיפושי הגז והנפט מקבוצת דלק אבנר ודלק קידוחים סיכמו היום (ה') את הרבעון השני של השנה עם רווחים שהסתכמו בסך של כ-4 מיליון דולר, לעומת סך של כ-11.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 64%.

רווחי השותפות בכל מחצית השנה הראשונה הסתכמו בסך של כ-8.7 מיליון דולר, לעומת סך של כ-25.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

ברבעון השני הסתכמו ההכנסות ממכירת גז בניכוי תמלוגים בסך של כ-16.3 מיליון דולר לעומת סך של כ-36 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2011, המהווה קיטון של כ-55%.

הכנסות ממכירת גז בניכוי תמלוגים הסתכמו בכל המחצית הראשונה של השנה בסך של כ-37.4 מיליון דולר לעומת סך של כ-61 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ- 39%. הקיטון נובע בעיקר מהקיטון באספקת הגז הטבעי ללקוחות פרוייקט ים תטיס.

כאמור, החברות מציינות כי הירידה בהכנסות וברווח בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובעת בעיקר מירידה משמעותית מתמשכת ביכולת הפקת הגז הטבעי ממאגר "מרי B" שהתרחשה בחודשים האחרונים והביאה לצמצום באספקת הגז הטבעי ללקוחות פרוייקט ים תטיס.

עמדת השותפות הינה כי הירידה ביכולת האספקה מהווה אירוע "כח עליון" כהגדרתו בחוזי אספקת הגז עם לקוחותיה. ככל שעמדה זו של השותפות לא תתקבל, עלולה השותפות להיות חשופה לתשלום קנסות בהתאם למנגנונים ולמגבלות הקבועות בחוזי אספקת הגז.

אולם, הנקודה המשמעותית ביותר בדוחות היא ההתייחסות של השותפויות לעניין הכנסת שותף אסטרטגי לקידוח "לוויתן". מהדוחות עולה, כי ישנה התקדמות במגעים להכנסת שותף כאמור.

נזכיר כי השותפים ב"לוויתן" עמלים על הכנסת שותף על מנת לממן את המשך פיתוחו, כאשר הרצון הוא למצוא שותף בעל ניסיון בהנזלת גז (LNG), שכן חלק גדול מ"לוויתן" עתיד להיות מיועד ליצוא. על פי הערכות, בין המתמודדות הרציניות בנושא ניתן למצוא את גזפרום הרוסית וטוטאל הצרפתית.

יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר, גדעון תדמור: "אנו ממשיכים כמתוכנן בפיתוח פרויקט תמר, שמתקרב לסיומו, תוך עמידה בלוחות הזמנים ובתקציב. המימונים שנחתמו לאחרונה מגבירים את הוודאות ומאפשרים לשותפויות להמשיך ולפעול למימוש התוכניות האסטרטגיות שלנו הן ע"י תמיכה בפיתוחו של משק הגז המקומי והן ע"י בחינה של אפשרויות הייצוא".

מנכ"ל דלק קידוחים, יוסי אבו: "סגירת החבילה הפיננסית לפרויקט תמר והשלמת התנאים למשיכת יתרת הכספים לקבלת המימון על בסיס פרויקט לוויתן מכניסה אותנו לעידן חדש ומלא הזדמנויות. לצד המשך הפיתוח המואץ של תמר וגיבוש תוכנית פיתוח לפרויקט לוויתן, בכוונתנו גם להגביר את פעילות האקספלורציה"

השותפות פרסמו גם את נתוני מאגר הגז הטבעי "מרי B" ו"נועה" שבים תטיס: סך כל התפוקה ברבעון השני הסתכמה ב-3,388 MMCF לעומת 6,068 ברבעון הראשון. המחיר הממוצע ליחידת תפוקה עלה ל-5,460 דולר לעומת 4,520 דולר ברבעון הקודם. תקבולים נטו של השותפות: 4,200 דולר ל-MMCF.