אקרמן על הפרישה: "לא אשתלב בתעשייה ביטחונית אחרת"

(עדכון) - כך אמר היום מנכ"ל אלביט מערכות יום לאחר הודעת הפרישה הצפויה ■ אלביט מערכות סיימה את הרבעון עם יציבות בהכנסות וברווח שעמד על 38 מ' ד'

"אני לא הולך להשתלב באף תעשייה ביטחונית אחרת, וגם לא בתעשייה מובילה אחרת. מי שטעם שוקולד בלגי לא מעוניין בשוקולד אחר. אם יקראו לי לעזור בסטארט-אפ אזרחי מעניין - אולי אלך על זה". על הדברים הללו חתום יוסי אקרמן, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות ב-16 השנים האחרונות, אשר הודיע אמש כי יעזוב את התפקיד בסוף מארס שנה הבאה.

את פרסום תוצאות הרבעון השני של 2012 ניצלה אלביט על מנת לכנס באופן חריג את ראשי החברה, ובהם גם את המנכ"ל שייכנס לנעליו של אקרמן, בצלאל "בוצי" מיכליס.

בדוחות התברר כי לא נרשם שינוי משמעותי בסעיפים העיקריים ביחס לתקופה המקבילה, אך ניכרת ההשפעה של המצב הכלכלי בעולם. כך ההכנסות מאירופה, ארה"ב ומישראל רשמו ירידה ברבעון זה, ולעומת זאת ההכנסות ממדינות אחרות רשמו זינוק של למעלה מ-50%.

"הרבעון השני שלנו ממשיך את מגמת הגידול בהכנסות משווקים באמריקה הלטינית ובאסיה פסיפיק, שהיוו כשליש מההכנסות ברבעון", אמר היום אקרמן, "למעשה, יותר ממחצית מההכנסות שלנו נובעות מאזורים שתקציבי הביטחון שלהם ממשיכים לצמוח, כולל ישראל. אני מאמין כי המיקוד שלנו בשווקים אלו יאפשר לנו להמשיך לצמוח, גם על רקע תקציבי ביטחון הדוקים באירופה ובארה"ב".

הקיטון בהכנסות מישראל נמשך

הכנסותיה של אלביט ברבעון השני של השנה הסתכמו ב-676 מיליון דולר, ירידה של 2.2% ביחס להכנסות ברבעון המקביל אשתקד. מגמת הקיטון בהכנסות מישראל נמשכה ברבעון זה, ואלה הסתכמו ב-110.7 מיליון דולר - ירידה של 40.5% לעומת הרבעון המקביל ו-20.8% לעומת הרבעון הראשון של השנה. ירידות מתונות יותר נרשמו גם בהכנסות מאירופה וארה"ב, אשר קוזזו באופן כמעט מלא על ידי גידול משמעותי בפעילות ממדינות אחרות.

כמו בשורת ההכנסות, כך גם בשורה התחתונה לא נרשם שינוי משמעותי, והרווח ברבעון השני הסתכם ב-38.3 מיליון דולר. בנטרול הוצאות שלא במזומן עמד הרווח על 48.2 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה נמוך הרבעון והסתכם ב-4.4 מיליון דולר בלבד. החברה הודיעה, כמידי רבעון על חלוקת דיבידנד של 0.3 דולר למניה (כ-12.8 מיליון דולר) לבעלי מניותיה. צבר ההזמנות של אלביט בסוף הרבעון השני רשם גידול קל של 15 מיליון דולר ביחס לרבעון הראשון, והוא עומד כעת על 5.46 מיליארד דולר.

בתקופתו של אקרמן ביצעה החברה 33 רכישות. "אחד ממקורות הגאווה שלנו הוא שהצלחנו למזג אל תוך אלביט עשרות חברות", אמר מיקי פדרמן, בעל השליטה באלביט (45.8%), "אני חושב שאחוז ההצלחה במיזוגים שערכה אלביט הוא יוצא דופן גם בקנה מידה עולמי. זה לא דבר של מה בכך, וזו אחת ההצלחות הגדולות שרשומות על שמו של אקרמן".

האנליסט צחי אברהם מבית ההשקעות כלל פיננסים התייחס לדוח של אלביט, וכתב כי "מול תעשייה עולמית ממותנת, אלביט מצליחה לשמור על יציבות אבל סובלת משחיקה במרווחים". אברהם הותיר את המלצתו על "תשואת יתר", אך הוריד את מחיר היעד ב-13.6% ל-38 דולר, מחיר הגבוה ב-21.4% מהמחיר הנוכחי שבו נסחרת המניה.

הכנסות אלביט
 הכנסות אלביט