עמדה: תתקפו באיראן? תשמעו מעורך הדין שלי

נתניהו וברק היקרים, בכל הכבוד לשיקולי בחירות, התקפי חרדה, אידיאולוגיה מורשת, נישואים לא קלים ו/או שיקולי נדל"ן, איש מעולם לא העניק לכם, ביחד או לחוד, מנדט לתקוף את המדינה ה-18 בגודלה בעולם

מבלי לפגוע בזכויות

13.8.12

מכתב פתוח לאדונים ברק ונתניהו

אדונים נכבדים;

הנידון: אזהרה לפני תביעה (שלא לומר - טביעה)

ראשית, הרשו לי להציג את עצמי. אינני שמאלני או ימני, או סהרורי, או הזוי, או שותף בפרץ הדמגוגיה הפורחת לאחרונה משני צידי המפה הפוליטית. אבי תמך באצ"ל, ואימי בהגנה (למעט כשהיה מדובר באבי, שאז היא תמכה דווקא בהתקפה). אורח החיים שלי חילוני, אך חונכתי בבית מסורתי למחצה, כך שניתן להערכתי להגדיר אותי כקול צף.

אני משתדל למעט במעורבות חברתית ו/או פוליטית ככל שניתן, תורם את שלי לחברה הישראלית היכן שאני יכול, ומשתדל, בגדול, להתרכז בהארכת חיי ובשיפור איכותם, מבלי לפגוע בזכותם של אחרים לעשות זאת.

כאזרח שמתגורר במדינה הזו אני חשוף לאחרונה, ככל האזרחים, לגל של פרסומים בכל כלי התקשורת, ולפיהם יש בדעתכם להורות לצה"ל לתקוף מדינה הממוקמת כ-1,500 ק"מ מגבולה המזרחי של מדינת ישראל. זאת עקב העובדה שמדינה זו מפתחת, להערכתכם, נשק גרעיני.

מבלי להיכנס יתר על המידה לנבכי המפה הפוליטית, ברצוני להפנות את תשומת-לבכם לכמה עובדות:

1. עם כל הכבוד לשיקולי בחירות, התקפי חרדה, אידיאולוגיה מורשת, נישואים לא קלים ו/או שיקולי נדל"ן, איש מעולם לא העניק לכם, ביחד או לחוד, מנדט לתקוף את המדינה ה-18 בגודלה בעולם.

2. למיטב ידיעתי והכרתי, אף לא אחד מכם עונה על השם ווינסטון צ'רצ'יל; הנשיא האיראני, למרות היותו חמוש בשפם, אינו מתקרא אדולף היטלר; איראן איננה המעצמה החזקה באירופה; תושבי ישראל אינם מיעוט אתני באיראן; והשנה הקלנדארית הינה 2012 ולא 1939.

3. שטח המדינה שבדעתכם לתקוף גדול פי 75 משטח מדינת ישראל, אוכלוסייתה גדולה כמעט פי 10 מאוכלוסיית מדינת ישראל, ונראה, על פניו לפחות, כי במקרה של תחרות בהתאבדות המונית היתרון אינו נוטה לצידנו, למרות ניסיוננו בן אלפי השנים בספורט נפלא זה.

מעבר לזאת, מדובר במדינה מפותחת מבחינה טכנולוגית וצבאית הרבה יותר משכנתה העיראקית הזכורה לנו לטובה, שגם היא הצליחה בזמנו לפרק חלקים נבחרים מגוש דן באמצעים המוגבלים יחסית שעמדו אז לרשותה.

4. שמועה עיקשת טוענת כי מעצמה גרעינית אחרת, עליה אנו נסמכים כלכלית וצבאית במידה רבה, הציעה את תמיכתה הבלתי מסויגת ואף ביקשה מכם לרסן את עצמכם בנושא זה. שמועה אחרת טוענת כי יעילותה של מתקפה של צבאנו האהוב לצורך מניעה מוחלטת של הפיתוח הגרעיני הנזכר לעיל מוטלת ממילא בספק רב.

שמועה שלישית טוענת כי גם אם יהיה בידי אותם איראנים נשק גרעיני ביום מן הימים, הסבירות שישתמשו בו ויביאו בכך כיליון וודאי על עצמם ועל העולם כולו שואפת לאפס (שלא להזכיר את המנטליות הפרסית הידועה, לפיה לא זורקים לעולם מאומה במחירי הפסד, קל וחומר לא משהו שעלותו כה גבוהה).

לאור כל האמור לעיל, לא נותר לי אלא לידע אתכם בזאת, כי במקרה שמי מכם יחליט ליזום מתקפה צבאית חד-צדדית כמפורט לעיל, וככל שכתוצאה ממתקפה כזו תיגרמנה אבידות כלשהן בגוף, בנפש או ברכוש לי או למי מהיקרים לי, יש בדעתי לתבוע כל אחד מכם אישית בכל ערכאה אפשרית בגין כל נזק, פיזי או נפשי, גדול כקטן.

ראו הוזהרתם!

בברכת נשימה עמוקה, זאב זילבר, אזרח מהשורה.

נ.ב.: במקרה שאין בדעתכם לעשות דבר, וכל המהומה התקשורתית נועדה אך ורק לכרסם במחאה החברתית, להפעיל לחץ על אומות העולם או לצורך כל מניפולציה פוליטית אחרת - אנא ראו מכתב זה כמבוטל. תודה.