מתי יום האם?

כשהזכיינים נלחצים, עיתונאים טועים: "יום האם", אי-שם בעתיד, ערוץ 2

על-פי רוב, גברים נאלצים להתנצל כאשר הם שוכחים תאריכים מכוננים כמו יום הנישואים, יום ההולדת (שלה) או יום האם, שהיה בינתיים ל"יום המשפחה" (בשנים האחרונות, בקמפיין אגרסיבי של בעלי עניין מתחום השוקולדים, התכשיטים והפרחים, נוספו לכך גם "ולנטיינ'ס דיי" וט"ו באב).

הפעם אני נאלץ להתנצל בפני הקוראים דווקא על כך שזכרתי. זכרתי שבמקור הייתה אמורה הסדרה הזאת, "יום האם", לעלות לשידור כבר ביום ב' שעבר (כך נכתב על-גבי מארז התקליטור החגיגי שנשלח לעיתונאים), זכרתי שמועד שידורה נדחה בשבוע, אבל מה שהחמצתי הוא עיכוב נוסף של יום.

הסיבה, אם תהיתם, לחץ גובר סביב נתוני הצפייה החלשים-יחסית של "כוכב נולד", כשמה שהייתה אמורה להיות "עונת עשור" לוהטת, מסרבת להתחמם אפילו בחום יולי-אוגוסט.

מה עושים? שולחים "צו 8" לכל בוגרי העונות הקודמות, ומצמידים שני ימי שידור רצופים, למקרה שמישהו פספס את העובדה שהאולימפיאדה תמה.

בכל מקרה, מי שמיהר לצפות בנינט, החמיץ את מדור הטלוויזיה של אמש ורוצה לדעת מה מצפה לו אי-שם ב"יום האם", ובכן - מכירים את הפנטזיה הנשית לקום יום אחד ולומר בדיוק את מה שהן חושבות על הבעלים והילדים שלהן? מכירים את הפנטזיה הגברית להיות "זבוב על הקיר" בשיחת-נשים עסיסית? ובכן, חזקה על "יום האם" שהיא תהרוס לכם את הפנטזיה הזאת. מה שכן, היא תעשה זאת בחן.

גשר על מים סוערים

"הגשר על הנהר קוואי", יום ג' 22:00, "הוט פריים"

55 שנה מלאו ליצירת המופת הזאת, והסרט הזה, עדיין, נחשב בעיניי לאחד מסרטי המלחמה הגדולים בכל הזמנים. מעשה בקבוצת שבויי-מלחמה בריטיים, שנאלצים לבנות גשר מעל נהר, בנייה שהופכת לסוג של התגוששות עם שוביהם היפניים. הסרט (שצולם בתאילנד, בעיירה קאנצ'נאבורי, כדאי לקפוץ אם הגעתם לבנגקוק ויש לכם יום חופשי), מעמת את גיבוריו ואת הצופים עם שאלת המטרה מול הדרך: מי משתיהן מעניקה משמעות למעשה? למרות מניירות המשחק המיושנות משהו, ניתן להתרשם כאן ממשחק נפלא של אלק גינס, וכמובן השריקה, אותה שריקה מפורסמת שהפכה לסמלו המסחרי של הסרט. גם מי שלא מצליח לזמזם אותה עכשיו מהזיכרון, חזקה עליו שייזכר בה, כבר עם הצפייה בפריים הראשון.

משפחת בתחת

"סטודיו למשחק" מארח את "איש משפחה", יום ג' 20:15, ערוץ 8

הנה מפגש פסגה בין שתיים מהתוכניות הטובות על המסך, אם כי שתיהן ניצבות, לכאורה, בצדדים המנוגדים של הסקאלה הטלוויזיונית. ג'יימס ליפטון מארח בתוכניתו את יוצרי "איש משפחה" וכוכביה, מי שהעזו למתוח את גבולות חופש הביטוי בטלוויזיה עד לקצה (אפילו בהתחשב בכך שמדובר בסדרה מונפשת). היוצר, סת' מקפרלן (שמדובב גם את אב המשפחה, פיטר גריפין), הוא גם האחראי ל"טד", הלהיט הקולנועי של הקיץ הנוכחי.