ClickStik, חצובה ושלט לאייפון: פתרון בינוני לצילום מרחוק

המוצר החדש של חברת dexim מציע פתרון צילום לאייפון ואייפוד טאץ' של אפל, וכולל חצובה ייעודית שמאפשרת להעמיד את הטלפון או נגן המוזיקה בצורה יציבה ונוחה

כשמרבית התמונות מצולמות ישירות מהסלולרי ולא ממצלמה רגילה, קשה להציב את הטלפון בצד, להפעיל צילום אוטומטי ולרוץ תוך 10-20 שניות כדי להיכנס לתמונה. המוצר החדש של חברת dexim - חצובה ושלט בשם ClickStik - מציע פתרון לאייפון ואייפוד טאץ' של אפל, וכולל חצובה ייעודית שמאפשרת להעמיד את הטלפון או נגן המוזיקה בצורה יציבה ונוחה - גם על משטחים ישרים וגם בטבע, כמו סלעים גדולים. אבל החצובה אינה החידוש כאן. יחד איתה מגיע גם שלט קטן, באורך של כ-5 ס"מ, שעובד על טכנולוגיית בלוטות'.

שימושיות:

לאחר הורדת אפליקציה ייעודית של dexim וקישור השלט לטלפון או הנגן, אפשר לצלם תמונות מרחוק. השלט פועל בצורה חלקה וקולט עד לטווח של כ-9 מטר. האפליקציה הייעודית מאפשרת לערוך את התמונה, להוסיף מסגרות ומדבקות וירטואליות ואז לשתף דרך המייל או בפייסבוק וטוויטר.

איכות התמונות:

על פניו נראה ClickStik כמו מוצר הולם לצילומים קבוצתיים מרחוק אך הבעיה היא שהוא נשען על יכולותיה של המצלמה הקדמית בטלפון או בנגן. כדי שניתן יהיה לראות מרחוק אם זווית הצילום טובה ואם כל המצולמים נכנסים לפריים, המסך חייב להיות מופנה אל המצולמים ולכן הצילום נעשה דרך המצלמה הקדמית. הבעיה היא שאיכות המצלמה הקדמית ירודה במיוחד לעומת המצלמה האחורית ולכן התמונות רחוקות מלהיות איכותיות. מובן שבאמצעות החצובה ניתן להפוך את הטלפון וכך לצלם דרך המצלמה האחורית, אך כך לא ניתן כלל לראות את המצולמים ולדעת אם כולם נכנסים לפריים. הדבר היחיד שכן ניתן לעשות במצב כזה הוא להתאים את הפריים כמו בצילום אוטומטי, להצטרף אל שאר המצולמים, ורק ברגע שמוכנים, ללחוץ על השלט כדי לצלם את התמונה. לא הפתרון אידיאלי לסיטואציה הבעייתית מלכתחילה, אך אם רוצים תמונה איכותית, עדיף להימנע משימוש במצלמה הקדמית שמעניקה איכות VGA בלבד.

שלט רחוק:

על אף הבעייתיות, ניתן לציין לטובה את השלט עצמו, שהוא פשוט לתפעול עם כפתור אחד בלבד שפועל בצורה חלקה. השלט עובד על סוללת ליתיום שנטענת באמצעות כבל USB, שמסופק עם המוצר.

חצובה:

האפליקציה הייעודית זמינה אמנם גם למכשירי אייפד, אך החצובה לא מתאימה לו. עם זאת, החצובה מתאימה לחלק ממכשירי אנדרואיד ויכולה לסייע בהחזקת המצלמה בתנאי שטח ובכלל אך האפליקציה אינה פועלת על אנדרואיד וכך גם השלט. כך שפתרון זה יכול לסייע רק עבור אפשרויות צילום אוטומטי. החצובה, אגב, מתאימה גם למצלמות כיס לאור פתח הברגה אוניברסלי.

מחיר: 200 שקל ברשת חנויות דינמיקה סלולר.