למה מניית מזור רובוטיקה טסה היום 16% במסחר בת"א?

החברה דיווחה היום על תוצאות שיא לרבעון השני, על בסיס צמיחה מהירה בהיקף הפעילות בשוק האמריקני ■ ההכנסות הסתכמו בכ-11.2 מ' ש' ■ ההפסד צומצם בכ-59% לעומת אשתקד

חברת מזור רובוטיקה , העוסקת בפיתוח מכשור רפואי לניווט כלים כירורגיים בדיוק גבוה ובפולשנות מזערית בניתוחים מונחי הדמיה, מזנקת היום (ג') במהלך המסחר בת"א לאחר שדיווחה על תוצאות שיא ברבעון השני של 2012, והמשך צמיחה מהירה בהיקף הפעילות בשוק האמריקני.

מזור סיימה את הרבעון עם גידול של 470% במכירות שהסתכמו בסך של כ-11.2 מיליון שקל, לעומת מכירות בסך של כ-2 מיליון שקל אשתקד. מכירות החברה במחצית הראשונה של 2012 הסתכמו בכ-20.4 מיליון שקל, גידול של 145% בהשוואה לאשתקד.

ההפסד הנקי של החברה הסתכם בכ-4.2 מיליון שקל, צמצום של כ-59% בהשוואה להפסד נקי של 10.48 מיליון שקל אשתקד. במחצית הראשונה הסתכם ההפסד הנקי בכ-8.9 מיליון שקל, ירידה של כ-44% בהשוואה להפסד הנקי אשתקד.

העלייה בהכנסות נובעת בעיקר מהמשך גידול רציף במכירת מערכות ה-Renaissance וגידול בהכנסות ממכירת ערכות מתכלות ושירותים כתוצאה מעלייה במספר האתרים המבצעים ניתוחים באמצעות המערכת הרובוטית של מזור וכן מגידול בכמות הניתוחים המבוצעים באמצעות כל מערכת מותקנת. מאמצי המכירה בשוק האמריקני הובילו את החברה להכרה ב-3 עסקאות מכירה נוספות של המערכת הרובוטית בארה"ב ברבעון השני של 2012.

הכנסות החברה בשוק האמריקני, שוק היעד המרכזי של החברה, הגיעו ברבעון השני של 2012 לכ-9.7 מיליון שקל, זאת בהשוואה להכנסות של פחות ממיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של 2012 הסתכמו הכנסות החברה בארה"ב בכ-18.2 מיליון שקל, גידול של 267% בהשוואה לשנה שעברה.

הרווח הגולמי של החברה לרבעון הסתכם בכ-8.35 מיליון שקל, גידול חד לעומת רווח גולמי של כ-760 אלף שקל ברבעון המקביל בשנת 2011. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני הגיע לכ-75% מסך ההכנסות, שיעור דומה לזה שהציגה החברה גם ברבעון הראשון של שנת 2012.

ההפסד התפעולי של מזור ברבעון השני של 2012 הסתכם בכ-4.44 מיליון שקל, ירידה של כ-57% בהשוואה להפסד התפעולי אשתקד. ההפסד התפעולי במחצית הראשונה צומצם אף הוא בקרוב ל-50% והסתכם בכ-8.6 מיליון שקל.

אורי הדומי, מנכ"ל מזור רובוטיקה, אמר היום כי "התוצאות העסקיות שלנו מצביעות על המשך יישומה המוצלח של אסטרטגיית השיווק והמכירות של מזור ועל גידול במספר המערכות הנמכרות למרכזים הרפואיים, המאמצים את הטכנולוגיה של מזור ומגדילים את השימוש בהן".